هزینه ثبت نام در کنکور 1401 اعلام می شود / نحوه درج سوابق تحصیلی

هزینه ثبت نام در کنکور 1401 اعلام می شود / نحوه درج سوابق تحصیلی

روز جدید شرایط شرکت در آزمون سراسری 1401 اعلام شد.

آزمون سراسری ۱۴۰۱ پذیرش در دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی، تجاری و غیر تجاری برگزار نمی شود. -دانشگاه های دولتی و اسلامی با آزمون.

ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری 1401 از امروز یکشنبه 10 بهمن ماه 92 منحصراً از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org آغاز و تا روز یکشنبه 15 بهمن ماه 92 به پایان می رسد.

داوطلبان واجد شرایط می توانند در مهلت مقرر برای شرکت در آزمون سراسری 1401 ثبت نام کنند.

الف) وظایف داوطلبان شرکت در آزمون:

داوطلب آزمون باید هر یک از اقدامات زیر را به موقع و در زمان تعیین شده انجام دهد.

1 مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام (بروشور شماره 1) در آزمون سراسری 1401 (این دفترچه همزمان با شروع ثبت نام از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قابل دریافت می باشد).

2. خرید کارت اعتباری ثبت نام از پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش.

3. برای دریافت کد سوابق تحصیلی به سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور سراسری به نشانی: http://dipcode.medu.ir یا https://sahat.medu.ir مراجعه کنید.

– کد پرونده های آموزشی دارندگان مدرک تحصیلی نظام جدید آموزشی (3-3-6).

نکته مهم: این دسته از متقاضیان باید ابتدا کد تحصیلی خود را مطابق با اطلاعیه مدرسه در محل تحصیل با مراجعه به سامانه فوق اخذ و در زمان ثبت نام کد سوابق تحصیلی را در پایگاه اطلاع رسانی سازمان درج نمایند.ارزیابی از اطلاعات شخصی

– کد سوابق تحصیلی دیپلم 1384 تا 1400 رشته های نظری (نظام یک ساله یا یک ترم و همچنین نظام آموزشی جدید 3-3-6) تخصص های ریاضی، فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی، علوم اسلامی و. تحصیلات.

– کد پرونده های آموزشی داوطلبان دارای مدرک کارشناسی ریاضی، فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی، علوم اسلامی و معارف و هنر که از سال 1391 لغایت 1400 لیسانس گرفته اند.

تبصره 1: دارندگان مدرک پیش دانشگاهی از سال 1391 تا 1400 در صورتی که اطلاعات آنها در پایگاه مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش موجود نباشد یا ناقص باشد، ابتدا اطلاعات خود را به نشانی: http: // dipcode .medu تکمیل نمایند. .ir یا https: //sahat.medu.ir را ببینید.

در صورت تایید اطلاعات آنها توسط آموزش و پرورش می توانند تا 15 بهمن 93 در آزمون سراسری 1401 ثبت نام کنند.

تبصره 2: دانشجویان دوره نظری سال آخر نظام آموزشی 3-3-6 که تا تاریخ 31 شهریور 1401 فارغ التحصیل می شوند لازم است بدانند با اعلام پرینت کارت شرکت در دوره نسبت به بررسی سوابق تحصیلی اقدام کنند. معاینه 30 خرداد 1401. بازدید.

4. ثبت نام از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به موقع (20 الی 27 بهمن 1400)

5. پرینت کارت آزمون طبق برنامه زمانی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام.

6. به حوزه امتحانی مندرج در کارت آزمون مراجعه کرده و به سوالات پاسخ دهید.

ب) ثبت نام برای شرکت در آزمون:

راهنمای ثبت نام آزمون سراسری 1401 را دریافت کنید:

راهنمای ثبت نام در این آزمون در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قرار دارد.

متقاضیان موظفند شرایط عمومی و اختصاصی، آیین نامه وظیفه عمومی، مفاد مربوط به ضوابط ثبت نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه ایثارگران را در این دفترچه راهنما مطالعه کنند و در صورت داشتن شرایط و ضوابط در این دفترچه دفترچه، می توانند به عنوان داوطلب در این آزمون ثبت نام کنند.

پرداخت با کارت اعتباری:

با توجه به اینکه هزینه ثبت نام منحصراً به صورت اینترنتی پرداخت می شود، لازم است از کارت های اعضای شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و پرداخت مبلغ 750 هزار ریال (75) استفاده شود. هزار تومان)، برای دریافت هزینه ثبت نام آزمون، اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال 12 رقمی) را دریافت کنید.

با توجه به اینکه در مراحل مختلف فرآیند تست، ارائه خدمات از طریق ارسال پیام کوتاه الزامی است، مبلغ 12 هزار ریال (یک هزار و 200 تن) به عنوان بهای استفاده از خدمات پیام کوتاه دریافت می شود.

بر اساس معیارهای آزمون، هر داوطلب می تواند در یکی از پنج گروه آزمایشی شامل گروه آزمایشی 1 (علوم ریاضی و فنی)، گروه آزمایشی 2 (علوم تجربی)، گروه آزمایشی 3 (علوم انسانی)، گروه آزمایشی 4 (هنر) قرار گیرد. شرکت و گروه تجربی 5 (زبان های خارجی).

در صورت تمایل به ثبت نام در 2 یا 3 گروه آزمایشی (با توجه به توضیحات تبصره 4 زیر) باید به ازای هر گروه آزمایشی 750 هزار ریال (75 هزار تومان) دیگر به همین صورت پرداخت کنید و اطلاعات کارت اعتباری را دریافت کنید. دوستت دارم.

هدف از ثبت نام در 2 یا 3 گروه آزمایشی این است که داوطلب می تواند علاوه بر انتخاب یکی از گروه های آزمایشی (علوم ریاضی و فنی یا تجربی یا علوم انسانی) به عنوان گروه آزمایشی اصلی در گروه آزمایشی هنر و زبان خارجی اقدام کند. . ; به عبارت دیگر امکان ثبت نام همزمان در گروه های آزمایشی رشته های علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و انسانی وجود ندارد.

در صورت تمایل داوطلب به شرکت در انتخاب رشته دانشگاه پیام نور، لازم است مبلغ 200000 ریال دیگر (20000 تومان) پرداخت و نسبت به دریافت اکشن کارت اعتباری (شماره سریال 10 رقمی) اقدام نماید.

چنانچه متقاضی علاقه مند به انتخاب رشته های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی می باشد، لازم است مبلغ 200000 ریال (20000 تن) دیگر نیز به همین ترتیب پرداخت و نسبت به دریافت کارت اعتباری اقدام نماید.شماره). به آرامی

با توجه به نحوه ابراز علاقه به حوزه های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تهران، به اطلاع می رساند در صورت دریافت مجوز قانونی وزارت آموزش و پرورش از مراجع ذیصلاح جهت پذیرش دانشجو در دانشگاه های فوق، موضوع انتخاب رشته در حال انجام است. مقطع تحصیلی (نیمه اول مرداد 1401) اعلام خواهد شد.

یادآوری های مهم:

داشتن دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 اعم از رشته ها یا مهارت های نظری، فنی و حرفه ای یا دریافت دیپلم حداکثر تا 31 شهریور 1401، داشتن مدرک پیش دانشگاهی یا اخذ مدرک پیش دانشگاهی بالاتر از آن. از تاریخ 31 شهریور 1401 داوطلبان برای واجد شرایط بودن باید دارای مدرک چهار ساله نظام قدیم یا مدرک کاردانی (بعد از مدرک) باشند.

دارندگان دیپلم فنی، حرفه ای و حرفه ای (نظام آموزش و پرورش بدون 3-3-6) که دارای مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی نیستند، مجاز به ثبت نام در آزمون سراسری 1401 نمی باشند و در صورت ثبت نام در آزمون، ثبت نام خواهند کرد. آنها به عنوان متخلف شناخته می شوند.

در آزمون سراسری 1401 دانش آموز در رشته های ترکیبی، ادبیات نمایشی، ارتباطات تصویری، آموزش هنر، بازیگری، طراحی پارچه، طراحی صحنه، طراحی صنعتی، طراحی لباس، عکاسی، نویسندگی و نقاشی، مجسمه سازی، نقاشی، نمایش عروسکی، پخش موسیقی ایرانی و نواختن موسیقی جهانی در گروه آزمایشی هنر و همچنین در رشته علوم ورزشی و تربیت بدنی به صورت متمرکز و تحت شرایط خاص اجرا می شود.

توضیحات لازم در این خصوص از طریق اطلاعیه های مربوطه در زمان چاپ کارت شرکت در آزمون به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

طبق ضوابط، دانشجویان دوره های روزانه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون و نفر دوم تا تاریخ 25 اسفند ماه 1400 می توانند در آزمون سراسری 1401 ثبت نام و شرکت کنند. برای همیشه لغو می شود برای تحصیل اقدام کنید.

بدیهی است داوطلبان فوق در صورت عدم انصراف از تحصیل تا تاریخ تعیین شده در صورت موفقیت و قبولی در آزمون، حق ثبت نام و ادامه تحصیل در رشته جدید پذیرش را ندارند.

تذکر مهم: بر اساس تبصره 2 ماده 10 آیین نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود سربازان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی مصوب 30 بهمن 1367 هیأت وزیران، داوطلبانی که از سهمیه استفاده می شود دوره های روزانه با آزمون یا بدون آزمون (برای رزمندگان پذیرفته شده از سال 89 به بعد و برای پذیرفته شدگان سهمیه کنترل از سال 97 به بعد) صرف نظر از اینکه از دوره قبولی انصراف داده یا در دوره پذیرش ثبت نام کرده باشند یا نه. در هیچ دوره ای اعم از روزانه، نوبت دوم (شبانه)، غیرانتفاعی، پیام نور، آموزشی، پردیس، مجازی و دانشگاه آزاد اسلامی مجاز به استفاده مجدد از سهمیه آزمون سراسری نخواهند بود.

به عبارت دیگر متقاضیان مشمول این ماده مجاز به استفاده مجدد از این سهمیه در کلیه رشته ها و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی نمی باشند.

اطلاعیه ها و دفترچه های راهنمای ثبت نام در رشته هایی که در سال 1401 فقط با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) پذیرفته می شد، همزمان با اعلام نتایج رشته اصلی و انتخاب رشته های دارای آزمون در نیمه اول مرداد 1401 در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش خواهد گرفت.

متقاضیان پذیرفته شده در این رشته ها نیازی به ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری 1401 نخواهند داشت و این متقاضیان می توانند در زمان درج شده با مراجعه به سامانه ثبت نام ناحیه با داشتن سوابق تحصیلی در پرتال اطلاع رسانی این سازمان نسبت به ثبت نام در این رشته ها اقدام کنند.

ج) تهیه مدارک و اطلاعات لازم جهت ثبت نام:

متقاضیان پس از مطالعه راهنما باید مدارک یا اطلاعات لازم مندرج در فرم ثبت نام شامل فایل عکس اسکن شده را بر اساس توضیحات مندرج در راهنما تهیه کنند. در صورت تمایل به ویرایش اطلاعات ثبت نام باید اطلاعات مورد نیاز جهت مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت نام را طبق دستورالعمل زیر وارد نمایید:

الف) آن دسته از داوطلبانی که مشمول سوابق تحصیلی نمی شوند حق ویرایش کلیه اطلاعات ثبت نامی خود را دارند.

ب) آن دسته از داوطلبانی که مشمول سوابق تحصیلی هستند حق ویرایش اطلاعات خود را به غیر از اطلاعات سوابق تحصیلی خواهند داشت.

توجه: قوانین و شرایط ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری در دفترچه راهنمای آزمون شماره یک و همچنین هرگونه تغییر در شرایط و ضوابط ثبت نام در این آزمون به صورت اطلاعیه رسمی از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان درج شده است. برای ارزیابی و پیک نیاز به آن از طریق رسانه ها اطلاع رسانی خواهد شد.

د) نحوه ارسال درخواست یا تماس با سازمان سنجش آموزش کشور به صورت غیرحضوری

داوطلبان می توانند در صورت نیاز از طریق سامانه پاسخگویی آنلاین این سازمان به نشانی https://request.sanjesh.org/ یا در ایام هفته و ساعات کاری با شماره تلفن 42163-021 سوال یا سوالات خود را مطرح کنند.

دیدگاهتان را بنویسید