معاون سازمان سنجش: تاثیر معدل 40 درصدی در کنکور قطعی است/ متقاضیان باید سوابق تحصیلی خود را اصلاح کنند.

معاون سازمان سنجش: تاثیر معدل 40 درصدی در کنکور قطعی است/ متقاضیان باید سوابق تحصیلی خود را اصلاح کنند.

حسن مروتی معاون امور امتحانی سازمان سنجش کشور نیز با تاکید بر قطعی بودن تاثیر معدل 40 درصدی در کنکور گفت: متقاضیانی که سوابق تحصیلی ندارند یا سوابق آنها ناقص است نسبت به انجام این آزمون اقدام کنند. برنامه ریزی لازم برای کسب سوابق تحصیلی مورد نظر.

حسن مروتی ضمن بیان این مطلب با اشاره به تغییرات آزمون سراسری در سال 1402 گفت: این آزمون در دو نوبت برگزار می شود که نوبت اول آن در دی ماه 1401 برگزار شد و هم اکنون با همکاری و حمایت تمام قانون. اجرا و راه حل برای اجرای آن برنامه ریزی کنید برای دومین آزمون سراسری تیرماه امسال در بهترین حالت هستیم.

وی با اشاره به تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری 1402 تصریح کرد: در سال 1402 تاثیر سوابق تحصیلی که بر اساس نمرات دوره های 12 ساله با نظام 3-3-6 خواهد بود، 40 درصد قطعی است. و دروس عمومی در این قسمت موثر خواهد بود و 60 درصد مربوط به آزمونی است که دروس اختصاصی را شامل می شود.

معاون آزمون های سازمان سنجش افزود: سوابق تحصیلی توسط آموزش و پرورش اعلام می شود و متقاضیانی که فاقد سوابق تحصیلی هستند و یا سوابق آنها ناقص است یا نیاز به اصلاح دارد باید برنامه ریزی لازم را برای اخذ مدرک انجام دهند. گزارش تحصیلی مورد نظر .اقدام به اطلاعیه های وزارت آموزش و پرورش.

معاون امور امتحانی سازمان سنجش آموزش کشور درباره زمان گزینش آزمون سراسری 1402 گفت: کارنامه داوطلبان (نوبت دی و تیر) که حاوی رتبه آنها است در مردادماه از طریق پرتال اطلاع رسانی منتشر می شود. سازمان سنجش و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند در مرداد ماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش و طبق راهنما نسبت به انتخاب منطقه اقدام کنند.

حسن مروتی با اشاره به آمار 1402 داوطلب آزمون سراسری گفت: در دی ماه 977 هزار و 460 داوطلب و در تیرماه یک میلیون و 119 هزار و 436 داوطلب در آزمون سراسری ثبت نام کردند که از این تعداد 63 هزار و 878 داوطلب در آزمون سراسری ثبت نام کردند. دی ماه و 70 هزار و 926 داوطلب در تیرماه از استان فارس هستند.

وی یادآور شد: 101 هزار و 814 داوطلب از استان فارس در آزمون سراسری 1401 با هم رقابت کردند که از این تعداد 31 هزار و 825 ​​نفر در رشته های امتحانی و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه های سراسر کشور پذیرفته شدند و این استان رتبه پانزدهم را کسب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید