تعیین روش جدید تاثیر معدل کنکور سراسری

هشتصد و پنجاه و پنجمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی شامگاه سه شنبه (6 بهمن) تشکیل شد. دستور کار اصلی این جلسه اصلاح شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص سیاست های سنجش و پژوهش دانشجویان بود.

تعیین روش جدید تاثیر معدل کنکور سراسری

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کردند که هیچ مغایرتی بین مصوبه این شورا و مصوبه مجلس شورای اسلامی در مورد سیاست های سنجش و پژوهش دانشجویان وجود ندارد و این مصوبات مکمل یکدیگر هستند. این در حالی است که شورای عالی کنکور سال 88 را تصویب کرده است.

در دستور قبلی شورای عالی انقلاب فرهنگی تاثیر قطعی میانگین نمره سال دوازدهم در سال 1402 تصویب شد و امروز مقرر شد که اثر قطعی سال یازدهم در سال 1403 و اثر قطعی سال دهم در 1404 اجرا می کند.

بر اساس این مصوبه 60 درصد از میانگین موفقیت سال دوم متوسطه دروس عمومی و تخصصی در کنکور نقش دارد و محتوای کنکور سراسری تنها به دروس تخصصی و تأثیر دروس عمومی اختصاص دارد. در امتحانات دبیرستان منعکس شده است. نحوه محاسبه سهم سه سال دوم متوسطه بر اساس ضوابطی خواهد بود که به تصویب شورای سنجش و پذیرش دانش آموز خواهد رسید.

همچنین در این دیدار رئیس جمهور گزارشی از ابعاد علمی، فرهنگی و مذهبی سفر خود به روسیه ارائه کرد و موضوع پنج هزار دانشجوی ایرانی این کشور که معمولاً در رشته پزشکی تحصیل می کنند، مطرح و حل و فصل شد. از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشکلات این دانشجویان را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید