تحصیلات: معدل کنکور 1402 تا 40 درصد و در سال 1403 50 درصد موثر است.

تحصیلات: معدل کنکور 1402 تا 40 درصد و در سال 1403 50 درصد موثر است.

روز جدید : محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: سوابق تحصیلی کنکور 1402 با ضریب تا 40 درصد، در سال 1403 با 50 درصد پایه دوازدهم اعمال می شود، در سال 1404 سوابق تحصیلی سال 1404 اعمال می شود. پایه های یازدهم و دوازدهم اعمال خواهد شد با هم اعمال خواهد شد این اتفاق می افتد.

محمدمهدی کاظمی گفت: بعد از همه تحقیقات داخلی و خارجی و میدانی که در کشور انجام شده است متوجه شدیم که بستری شدن جایگزینی برای آموزش حضوری نیست و باید آموزش در محیط مدرسه انجام شود.

وی گفت: آموزش از راه دور منجر به کاهش تدریس برخی از دانش آموزان در برخی دروس شده است و طبق تحقیقات در قالب آموزش مجازی 4 تا 8 ساعت آموزش در هفته کمتر است.

به گفته وی، برای جبران یادگیری دانش آموزان نیاز به برنامه ریزی و کاهش اثرات منفی فقدان آموزش به ویژه در مقطع ابتدایی در آینده داریم و مقرر شد دوره جبرانی در تابستان اجرا شود. .

کاظمی گفت: در مقطع متوسطه اول و دوم دانش آموزانی که بیشترین افت یادگیری را دارند باید بین 30 تا 36 ساعت آموزش در 4 درس بگذرانند.

وی گفت: 2 گروه دانش آموزی مشمول این طرح می شوند. گروه اول را افرادی تشکیل می دهند که نمره مثبت دریافت نمی کنند و گروه دوم دانش آموزانی را تشکیل می دهند که هیئت مدیره مدرسه برای شرکت در دوره ضروری می داند و در مجموع این طرح شامل 20 درصد دانش آموزان می شود.

وی افزود: این دوره در تیر و مرداد ماه برگزار می شود و در شهریور ماه دوره آموزشی دانش آموزان مورد سنجش قرار می گیرد و در صورتی که گروه دوم دانش آموزان موفق به کسب نمره بهتر از آزمون خرداد ماه شوند، نمره آنها برای شهریور ماه خواهد بود. جایگزین می شود.که انگیزه دانش آنها را افزایش می دهد.«دانش آموزان گروه دوم هستند.

وی گفت: اولویت ما در حوزه حرفه آموزی و تربیت دانش آموز توجه به آموزش های لازم در مقطع متوسطه اول و سپس متوسطه دوم است. توجه به این موضوع در سال های اخیر کمتر شده است، برنامه ای به نام بوم (برنامه ویژه مدرسه) نیز در نظر گرفتیم که در آن تمرکز بر یادگیری است.

وی در پایان گفت: سوابق تحصیلی کنکور از سال 1402 با ضریب تا 40 درصد، در سال 1403 پایه دوازدهم 50 درصد اعمال می شود، در سال 1404 سوابق تحصیلی پایه های یازدهم و دوازدهم اعمال می شود. .

دیدگاهتان را بنویسید