تاثیر معدل 3 سال آخر “کنکور” رو به افزایش است

تاثیر معدل 3 سال آخر

روز جدید وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تلاش دانش آموزان فقط برای جلسه کنکور، گفت: به منظور تشویق دانش آموزان و افزایش تمرکز آنها در طول دوره ها، تاثیر معدل 3 سال آخر کنکور افزایش می یابد.

یوسف نوری در مراسم افتتاحیه سال جهانی علوم پایه که در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بر توسعه علوم پایه. و تبدیل آنها به یک رسم، گفت: علوم پایه کاهش چالش های اجتماعی، فنی، علمی و جاده ای را برای بهبود رفاه جمعی برای نسل حاضر و آینده فراهم می کند.

وی با اشاره به توسعه علوم پایه از طریق آموزش افزود: تبدیل علوم پایه به عرف یکی از اهداف آموزش و پرورش است که باید ایجاد شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به محوریت رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بر موضوع نهضت نرم افزاری و تولید علمی، گفت: برای تحقق این امر دوره های آموزشی و پژوهشی پسا دکتری در دانشگاه ها در کنار .

نوری با تاکید بر اهمیت «خلاقیت دانش آموز محور» ادامه داد: روش های حافظه محور نه تنها تأثیری در رشد و خلاقیت دانش آموزان ندارد، بلکه پس از مدتی محتوا به فراموشی سپرده می شود.

وی خاطرنشان کرد: اما روش های خلاق محور علاوه بر ایجاد پویایی در بین دانش آموزان، زمینه بروز استعدادها و خلاقیت آنها را نیز فراهم می کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تلاش دانش آموزان فقط برای جلسه کنکور، گفت: به منظور تشویق دانش آموزان و افزایش تمرکز آنها در طول دوره ها، تاثیر معدل 3 سال آخر کنکور افزایش می یابد.

نوری با اشاره به لزوم تغییر برخی برنامه های درسی گفت: دانش آموزان برای ورود به مدرسه باید آموزش ببینند که چه چیزی و چرا باید درس بخوانند با علم به اهمیت آموزش که در این صورت دانش آموز موفقی تربیت کرده ایم.

یکی از اعضای کابینه سیزدهم با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر «آموزش فلسفه علم به دانش آموزان ابتدایی» افزود: معلمان نقش پر رنگی در بیان فلسفه و اهمیت آموزش برای دانش آموزان دارند.

وی با بیان اینکه محتوای آموزشی فقط یک کتاب نیست، گفت: فضای مدرسه باید به گونه ای باشد که زمینه ها و زمینه های تعلیم و تربیت بر اساس اصول علمی فراهم شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، گفتنی است مراسم افتتاحیه سال جهانی علوم پایه توسعه پایدار با حضور وزیر آموزش و پرورش و وزیر علوم، تحقیقات برگزار شد. سالن همایش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی تهران. .

یونسکو در قطعنامه خود در چهلمین کنفرانس عمومی در نوامبر 2019، نوامبر 2022 را «سال بین المللی علوم پایه» نامید و هدف از این اقدام توجه بیشتر به اهمیت و نقش علوم پایه در درک و حل مسائل اجتماعی، فنی، چالش های علمی و نقشه راه برای بهبود رفاه جهانی برای نسل های حاضر و آینده.

جایزه نوبل در سال 2022 در سال 2022 به نیلز بور فیزیکدان دانمارکی در سال 1922 برای تحقیقاتش در مورد ساختار اتم ها و تشعشعات آنها و همچنین برای یکصدمین سالگرد تاسیس انجمن بین المللی فیزیک محض و کاربردی (IUPAP) اهدا شد. از بلژیک در همان سال سال بین المللی علوم پایه اعلام شد.

دیدگاهتان را بنویسید