یک تصمیم مهم آموزشی در مورد نمرات و سوابق تحصیلی دانش آموزان

یک تصمیم مهم آموزشی در مورد نمرات و سوابق تحصیلی دانش آموزان

محسن زارعی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه هر فرد در هر دوره تنها یک بار می تواند نمره خود را اصلاح کند، اظهار کرد: 40 درصد از شرکت کنندگان در امتحانات نهایی خرداد ماه امسال برای ایجاد رکورد و بازیابی نمره خود در این دوره اقدام به کسب رتبه کرده اند. تست.

وی با بیان اینکه اگر متقاضیان در امتحان نهایی نمره می گرفتند و می خواستند آن نمره را ارتقا دهند، می توانستند در هر زمان نمره را در یک درس به تمام دروس «بازنشانی» کنند، ادامه داد: حتی اگر متقاضیان بخواهند نمره را ارتقا دهند، ثبت نام می کردند. در یک دوره اما آمادگی حضور در جلسه امتحان را نداشتند، این فرصت برای آنها محفوظ است که در صورت آمادگی در این آزمون حاضر شوند.

رئیس مرکز سنجش و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با یادآوری اینکه دانش آموزان و فارغ التحصیلان می توانند رکورد ایجاد کنند و فارغ التحصیلان نسبت به بازیابی نمرات خود اقدام کنند، تصریح کرد: نحوه ثبت نام از طریق my.medu.ir است. داوطلبان می توانند از طریق این سامانه اقدام کنند. برای ایجاد سوابق، در صورتی که متقاضی دانش آموز مدرسه خود باشد و در صورتی که فارغ التحصیل مدارس بزرگسالان باشد، ثبت نام را تایید کرده و کارت نوبت را از سامانه دریافت می کند. افرادی که نتیجه امتحان نهایی در یک دوره یا همه دروس ندارند و یا دارای مدرک تحصیلی اصلی هستند و می خواهند در رشته غیر مرتبط خود شرکت کنند باید ورودی ایجاد کنند.

زارعی تاکید کرد: داوطلبان آزمون سراسری امسال باید قبل از آزمون سراسری 1402 نمره خود را تصحیح کرده باشند چرا که گزارش های تحصیلی باید تا تیرماه به سازمان سنجش ارسال شود. بخشنامه ایجاد رکورد و بازیابی نتیجه را در آذرماه سال گذشته ارسال کردیم. بر اساس این بخشنامه افراد می توانند در دی ماه برای بازیابی و ایجاد رکورد ثبت نام کنند. به متقاضیان گفته شد که می‌توانند برخی از دوره‌ها را در ژانویه و برخی از دوره‌ها را در ژوئن یا هر زمان که مناسب می‌دانند امتحان کنند.

وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان هر لحظه می توانند برای تصحیح نتیجه خود اقدام کنند، افزود: بنابراین آخرین باری که نتیجه موثر آزمون سراسری 1402 تصحیح شد آزمون های خرداد ماه بوده است زیرا باید گزارشات آزمون سراسری 1402 ارائه می شد، در صورتی که داوطلبان باید گزارش دهند. می خواهند نتیجه امتحان سپتامبر خود را تصحیح کنند. قاعدتاً این تعدیل نمره در آزمون سراسری امسال قابل اجرا نیست.

رئیس مرکز سنجش و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در پایان سخنان خود با اشاره به تاثیر احیای سنجش در رتبه بندی کنکور خاطرنشان کرد: گزارش تحصیلی را متعادل می کنیم و ارزیابی یکسان را به آنها ارائه می کنیم. سازمان سنجش همچنین نمره مساوی را با سطحی که فرد در کنکور کسب می کند ترکیب می کنند و سپس رتبه کنکور مشخص می شود. نمی توان قاعده کلی را بیان کرد و اینکه کاهش امتیاز در کنکور سراسری چقدر موثر است، زیرا در نهایت نمره کنکور یک فرد با توجه به نوع درس، ضریب درسی و سطحی که فرد کسب می کند مشخص می شود.

دیدگاهتان را بنویسید