آخرین وضعیت در مرز مهران – مسدود شدن راههای منتهی به پایانه مرزی

خبرگزاری مهر گروه استان: مرز زمینی مهران بسته شده و رفت و آمد به عتبات عالیات در آن مرز وجود ندارد ، اما زائرانی هستند که با وجود توصیه های مکرر ستاد اربعین به شهر مهران و پایانه مرزی رسیده اند.

بسیاری از زائران با خانواده های خود هستند و در گرمای مهران سرگردان هستند ، جاده های منتهی به مرز مهران نیز به طور کامل مسدود شده و تردد در آن ممنوع است.

در مسیرهای ارتباطی استان از تردد خودروهای خارجی جلوگیری می شود ، در کلیه ورودی های شهر مهران ، خودروهای غیر بومی به چندین پاسگاه بازگردانده می شود.

برخی از زائران چهار روز است که در مرز مهران سرگردان هستند و امیدوارند این مرز باشد ، اما مقامات می گویند مرز بسته است. بسیاری از مردم پس از بسته شدن مرزها به شهرهای خود باز می گردند.

محدودیت های رفت و آمد برای نمازگزاران اعمال می شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: محدودیت تردد برای نمازگزاران در ورودی های استان اعمال می شود.

آخرین وضعیت در مرز با مهران / مسدود شدن راه های منتهی به پایانه مرزی

الیاس فتاحی گفت: زیارت فقط از طریق مرز هوایی انجام می شود ، از خودروهای غیر محلی در تمام ورودی های استان جلوگیری می شود.

وی گفت: زائرانی که به مرز مهران و شهر مهران بازگشتند بازگردانده شدند.

مرز مهران فقط هنگام بازگشت زائر می پذیرد

فرماندار مهران با اشاره به راه اندازی شش موکب از استان های خاص در پایانه مرزی تصریح کرد: این تعداد موکب برای خدمت رسانی به زائران طراحی شده است و در عوض غذای گرم از زائران پذیرایی می شود.

من .اکی وی در مورد جابجایی زائران گفت: اتوبوس های حامل زائران در پایانه مرزی مستقر شده و زائران به محض بازگشت به کشور ، بدون بازدید از شهرک مهران عازم استان های خود می شوند.

استقرار 400 دستگاه اتوبوس در مرز مهران برای بازگشت زائران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: 400 دستگاه اتوبوس بین شهری برای جابجایی زائران بازگشتی امروز به کشور در مرز بین المللی مهران آرام می گیرد.

نورالله دلخواه با بیان اینکه این تعداد اتوبوس حجاج را به مقصد مورد نظر می چرخاند و سپس به مرز مهران باز می گردد ، افزود: اتوبوس ها تا پنجشنبه هفته جاری در مرز مهران مستقر خواهند بود که بازگشت زائران ادامه دارد و حمل و نقل ادامه دارد. آنها مسئول نمازگزاران هستند.

وی گفت: تعدادی از زائران اربعین حسینی در روزهای اخیر به مرز مهران روی آورده و اصرار به رفتن به عراق را داشتند اما به تدریج با مشاهده شرایط و عدم امکان سفر به عراق ، به تدریج در حال حاضر به محل زندگی خود بازگردید.

دیدگاهتان را بنویسید