آخرین وضعیت سومین یوزپلنگ ایرانی / شانس زنده ماندن 60 درصد

روز جدید : معاون محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست به تشریح آخرین وضعیت توله های یوزپلنگ ایرانی پرداخت و گفت: به گفته دامپزشک آفریقای جنوبی احتمال زنده ماندن این توله سگ حدود 60 درصد است.

حسن اکبری معاون محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست درباره وضعیت جدیدترین یوزپلنگ ایرانی و کمی آخرین نگرانی ها درباره آن گفت: اطلاعات جدیدی در مورد توله های یوزپلنگ به ما بدهید. نظر کلی این دامپزشک این بود که وقتی توله از مادر جدا می شود و با شیرخشک بزرگ می شود با انواع مشکلات مواجه می شود. توله های تغذیه شده با شیر خشک معمولاً به دلایلی مانند یبوست، گرفتگی های گوارشی و مواردی از این دست می میرند.

معاون محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: زمانی که توله سگ را معاینه می کند، علی رغم توصیه شده، شیرخشک خارجی مصرف می کند. مصرف آن را قطع کرد و شیر خشک جدید تجویز کرد. او داروهای مختلفی را نیز به همراه داشت که به توله سگ می داد. کاهش رژیم غذایی و مصرف شیر. “رشد توله سگ بسیار کند بود و او تغییرات بزرگی در رژیم غذایی و درمان توله سگ ایجاد کرد و گفت که این دلیلی برای زنده ماندن توله سگ نیست.”

وی افزود: دکتر گفت توله سگ باید بتواند به مرحله ای برسد که دیگر نیازی به خوردن شیر و گوشت خوردن نداشته باشد. با توجه به این امر اقدامات ادامه دارد و تغذیه و کلیه مسائل مربوط به توله سگ هماهنگ می شود. اگرچه او به آفریقا بازگشت، اما یکی از دامپزشکان مورد تایید او روزی دو یا سه بار به این توله می‌رفت و نتیجه را برای دکتر می‌فرستاد و او نسخه‌ها و نسخه‌هایی را برای این مشکل می‌داد.

اکبری خاطرنشان کرد: توله‌های یوزپلنگ مکرراً در اجابت مزاج مشکل داشتند و حتی یک مورد از نظر عملکرد کلیه‌اش مشکل داشت و در 24 ساعت گذشته دچار سوءتغذیه شده و شیرش خوب نیست. آنها با دکتر کالدول در تماس هستند.

معاون محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ظرفیت کشور چقدر است و از ظرفیت های بین المللی برای زنده ماندن توله یوزپلنگ ایرانی استفاده شده است تا این توله سگ زنده بماند و بالغ شود اما هنوز قطعی نیست و یک پزشک آفریقایی معتقد است. که این توله سگ «به این مرحله رسیده است اما احتمال زنده ماندن آن حدود 60 درصد است و احتمال از دست دادن آن وجود دارد».

یوزپلنگ ایرانی در 9 اردیبهشت ماه، سه یوزپلنگ کوچک را به روش سزارین در محل توران به دنیا آورد، اما پس از به دنیا آمدن بچه ها، مادرشان آنها را نپذیرفت، بنابراین باید با دست آنها را تغذیه می کردند، اما پس از سه روز (14 اردیبهشت) ). یکی از توله ها که طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست دارای نقص ژنتیکی بود فوت کرد.توله دوم نیز در 8 اردیبهشت ماه فوت کرد که حواشی زیادی به همراه داشت و در دامپزشکی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید