معاون وزیر محیط زیست: سومین توله یوزپلنگ ایرانی هم مجروح شد، امیدواریم زنده بمانیم/ هیچ شناخت و تجربه ای در این باره نداشتیم

معاون وزیر محیط زیست: سومین توله یوزپلنگ ایرانی هم مجروح شد، امیدواریم زنده بمانیم/ هیچ شناخت و تجربه ای در این باره نداشتیم

حسن اکبری در تشریح دلایل مرگ دومین یوزپلنگ در ایران گفت: در پی مشکل عادت به اجابت مزاج یکی از جوان ها، بلافاصله یک متخصص داخلی به آنجا منتقل و از کودک عیادت شد. متأسفانه، توله ها از نزدیکترین دامپزشک فاصله دارند.

معاون سازمان محیط زیست گفت: این توله برای ادامه درمان به تهران منتقل می شود که متاسفانه در بین راه جان باخت.

وی گفت: فرضیه های اولیه این است که شیر مرغوب نیست و اقدامات تکمیلی در حال انجام است. دومی را از دست بده

اکبری گفت: یوزپلنگ گونه خاصی است و ما از آن اطلاعی نداریم و البته باید از دامپزشکان خارج از کشور کمک بگیریم و این باید اوایل هفته جاری می شد. به ایران بیایید و تحت کاردرمانی قرار بگیرید.

معاون سازمان محیط زیست با بیان اینکه در زمینه آموزش و تهیه واکسن و شیر مورد نیاز مشکل داریم، گفت: از همان ابتدا در مصاحبه هایی گفته بودم که فکر نمی کنیم سازمان محیط زیست تمام توان خود را روی این تکثیر بگذارد. ; زیرا در نهایت این بازتولید باغ وحش است، اما اصل کار ما در زیستگاه است.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی ما باید زیستگاه باشد، گفت: اگر تمام انرژی و سرمایه خود را در این امور سرمایه گذاری کنیم طبیعتا به حفظ آسیب می رساند.

اکبری با تاکید بر اینکه تجربه این کار در کشور نبوده و از ظرفیت هایی که در کشور بود استفاده شد، گفت: قطعا با کسب تجربه از این اشتباهات کاسته می شود. هیچ تجربه ای در دنیا با یوزپلنگ آسیایی وجود ندارد. بسیاری از توله سگ ها در آفریقای جنوبی به دلیل تولید مثل در اسارت کشته شده اند.

معاون سازمان محیط زیست در پایان گفت: برخی از اشتباهات را قبول داریم و هیچ تلاشی برای این کار نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید