آذربایجان میزبان مسابقات جهانی تکواندو در سال 2023 خواهد بود


ساعت: 12:45
تاریخ انتشار: 91/02/23
کد خبر: 1838461

با اعلام فدراسیون جهانی تکواندو جام جهانی 2023 به میزبانی باکو آذربایجان برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، سایت رسمی فدراسیون جهانی با گزارش جلسه فوق العاده شورای اجرایی در لوزان سوئیس، از میزبانی آذربایجان در باکو برای بیست و ششمین دوره جام جهانی 2023 خبر داد.

جام جهانی به دلیل مصادف شدن با پنجاهمین سالگرد تاسیس فدراسیون جهانی به صورت ویژه برگزار می شود و به همین دلیل تاریخ دقیق این رویداد در زمان مناسب مشخص خواهد شد.

همچنین دکتر چاو رئیس فدراسیون جهانی با حضور توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک که مهمان ویژه این نشست بود گزارشی از برنامه و فعالیت ها ارائه کرد. WT از جمله موفقیت های قهرمانی پومسه جهانی 2022 گوئیانگ با حضور بیش از 1000 تکواندوکار از 63 کشور جهان، کمک خیریه تکواندو سازمان ملل و به ویژه حمایت از پناهندگان و آوارگان در اولین دوره مسابقات قهرمانی تکواندو بنیاد بشردوستانه در تکواندو است.THF) در 19 مارس برای بیش از 200 پناهنده در اردن.

توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک گفت: «خوشحالم که امروز در کنار تکواندوکاران در کاخ بین المللی المپیک هستم و از دکتر چاو و فدراسیون جهانی تکواندو استقبال می کنم. فدراسیون جهانی تکواندو حامی مهم کمیته بین‌المللی المپیک در بازی‌های المپیک 2020 و بازی‌های المپیک 2024 بوده است. ، منجر به مسابقات آنلاین؛ او در قالب وبینارها به یک رهبر و پیشگام در هنرهای رزمی تبدیل شد. ما مشتاقانه منتظر پیشرفت بیشتر هستیم.

دکتر چاو، رئیس اتحادیه جهانی تکواندو گفت: «خوشحالیم که تعداد زیادی از اعضای شورا در اینجا در لوزان به ما می‌پیوندند و البته افتخار خدمت به باخ را داریم. به باکو برای میزبانی مسابقات جهانی تکواندو 2023 تبریک می گوییم و ما شک نداریم که آنها با تمام تجربه و تخصص خود میزبان یک رویداد استثنایی برای جشن 50 سالگی ما خواهند بود. همچنین از چین بابت پیشنهاد میزبانی مسابقات ووشو تشکر می کنیم.

دکتر چاو ادامه داد: ماه گذشته یک تورنمنت بسیار موفق و خوب در گویانگ کره جنوبی برگزار شد و اکنون به گرندپری جهان در ماه آینده در رم نزدیک شده‌ایم. تکواندو پس از شیوع ویروس کرونا به سرعت بازگشت. خوشحالیم که ورزشکاران و علاقه مندان این فرصت را دارند تا دوباره از مسابقات جهانی تکواندو لذت ببرند.

باخ همچنین قبل از ترک جلسه جایزه ویژه کمیته بین المللی المپیک را به دکتر چاو اهدا کرد.

در این جلسه همچنین اعضا پیشنهاد جابجایی شهر میزبان مسابقات قهرمانی تکواندو 2022 از کانکون به گوادالاخارا را به دلیل مشکلات سیاسی و مالی بررسی و در نهایت تصویب کردند.

نشست بعدی اتحادیه جهانی تکواندو اول مردادماه و پس از آن نشست عمومی به مناسبت مسابقات جهانی تکواندو جوانان در صوفیه بلغارستان برگزار می شود.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید