ایران برای میزبانی جام جهانی عالی بود/ ایران میزبان مسابقات دو و میدانی و کشتی نیز خواهد بود

زمان: 08:47
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792256

رئیس کنفدراسیون ورزش ناشنوایان آسیا-اقیانوسیه گفت: میزبان ایران میزبان مسابقات جهانی دو و میدانی زنان و مردان ناشنوایان و بانوان و کشتی جهانی خواهیم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد پرگار، رئیس کنفدراسیون ورزشی ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه گفت: سوئیس و با حمایت دولت برزیل، بیست و چهارمین دوره بازی های المپیک تابستانی ناشنوایان از 1 تا 15 می 2022 در شهر کاسیاس دو سول برزیل برگزار می شود. .

وی افزود: این بازی ها قرار بود در آذرماه امسال برگزار شود که به دلیل شرایط محدود کرونا شش ماه عقب مانده است و با وجود اینکه زمان بسیار کوتاه است و کار سختی برای این میزبانی داریم، امیدواریم کشورها بتوانند ورزشکاران خود را برای آن بفرستید. “برای رویداد مهم آماده شوید. منطقه جغرافیایی شهر کاسیاس د سول در جنوب برزیل قرار دارد و شرایط آب و هوایی آن در ماه می بین 18 تا 22 درجه بالای صفر است.

رئیس کنفدراسیون ورزش های ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه با اشاره به برگزاری مسابقات جهانی تکواندو و کاراته ناشنوایان گفت: دو رویداد بزرگ جهانی برای بانوان و آقایان در دو رشته تکواندو و کاراته در تهران داشتیم و سطح مسابقات بسیار عالی بود. همه تیم ها در المپیک ناشنوایان به رقابت پرداختند و رقابت بسیار خوب و نزدیکی با یکدیگر داشتند. جالب اینکه برای اولین بار در جمهوری اسلامی ایران با حضور بانوان و آقایان در این مسابقات به صورت جداگانه و در سانس های مختلف بدون هیچ گونه پوشش اسلامی حضور داشتند. مشکل ساز بود، از رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان ایران، همکاران ایشان و فدراسیون های تکواندو، کاراته و هندبال برای همکاری عالی، وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و وزارت امور خارجه تشکر می کنم. در آینده نزدیک میزبان ایران برای میزبانی مسابقات جهانی دو و میدانی مردان ناشنوا خواهیم بود. همچنین یک زن و قهرمانی کشتی جهان است.

وی گفت: با توجه به فرصت ها و موفقیت ورزش بانوان ناشنوایان جمهوری اسلامی ایران در سطح بین المللی، پیشنهاد شد مراسم و سمینار بزرگداشتی به مناسبت روز جهانی زن با حضور 100 نفر از مدیران بین المللی ورزش بانوان برگزار شود. توسعه و دستیابی به ورزش بانوان به همت کمیته بین المللی ورزش ناشنوایان به میزبانی فدراسیون ورزش های ناشنوایان ایران در اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.

پرگر در پایان گفت: ایران سهم بزرگی در ورزش ناشنوایان جهان است و موفقیت ورزشکاران ناشنوای ایرانی در جهان و المپیک نشان از توجه، حمایت و سرمایه گذاری جدی دولت جمهوری اسلامی ایران دارد. با توجه به صحبت هایی که با دکتر در خصوص بازی های آسیایی 2023 انجام شد، به دنبال این بودیم که طی مذاکراتی با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و دولت جمهوری اسلامی ایران بتوانیم بازی های آسیایی ناشنوایان با شرایط ویژه در ایران در صورت موافقت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید