آرزوی جواد نکونام; مربی در لالیگا

آرزوی جواد نکونام;  مربی در لالیگا

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران گفت: الان باید در مورد یکسری مسائل فوتبال صحبت کنم و اگر این کار را نکنم دیگران این کار را نمی کنند. من مطبوعات را نگاه نمی کنم تا در مورد خوشبختی کسی صحبت کنم. خیلی ها لیاقت حضور در تیم ملی را دارند اما نیستند و خیلی ها لیاقت حضور در تیم ملی را ندارند. این اتفاق نباید در فوتبال ملی بیفتد. از سال 78 در تیم ملی حضور داشتم و از کودکی بازی می کردم. همیشه اینطور بوده که در تیم ملی هفت نفر از استقلال و هفت نفر از پرسپولیس و بقیه لژیونرها و یکی جواد نکونام 18 ساله یا مجید بصیرت حضور دارند. به هر حال یکی دو نفر از کل لیگ به تیم ملی آمدند. در اردوی تیم ملی آمریکا نیمی از استقلال و پرسپولیس بودند و جواد نکونام از کل لیگ. ارتباطات در آن زمان نقش داشت، اما من هم بازی کردم و امیدوارم به زمان ارتباطات برنگردیم، زیرا فوتبال ایران متعلق به مردم ایران و فوتبالیست هایی است که زحمت می کشند وگرنه بازیکنانی که گزینه هایی در قراردادشان دارند، خواهند بود. دعوت به تیم ملی فقط یک اردو دعوت می شود. من باید صحبت کنم و بدانم که ما و مردم آگاه هستیم و بازیکنان و بسیاری از مربیان ما می دانند و هیچکس نباید از خوشحالی کسی صحبت کند و منافع ملی در میان است و من به خاطر تیم ملی هستم که می دهد. من اعتماد و شخصیت دارم.این وظیفه من است که اگر مشکلی پیش آمد صحبت کنم.

نکونام گفت: تیم ملی به جام جهانی رسیده است و ما بهترین تیم تاریخ فوتبال را داریم و من به خود آقای اسکوچیچ تبریک گفتم. با این حال می گویم تیم ما باید جای مناسبی باشد. تیم فولاد خوزستان سال گذشته قهرمان جام حذفی شد و بهترین عملکرد را داشتیم و در پایان فصل 5 بازیکن ما را به اردوی تیم ملی بردند که در ادامه خداحافظی کردند. امسال در آسیا عملکرد خوبی داشتیم و سوپرجام را بالای سر بردیم و الان چهارم جدول هستیم. اگرچه آنها ما را در رده پنجم جدول قرار می دهند و بازی را رودررو نمی بینند. لازم به ذکر است که خوزستان و فولاد با فوتبال مشکل دارند اما اینجا باید حقیقت را بگوییم و حداقل سه بازیکن ما باید به تیم ملی بروند. اسم نمی برم چون همه بازیکنانم تلاش می کنند. هر وقت با وحید هاشمیان که دوست و همبازی من است صحبت می کنم نظرم را می گویم و انتخاب بازیکن را به عهده تیم ملی می گذارم.

وی گفت: اکنون انتظار ما این است که با رشد بازیکنانم حداقل حق حضور در تیم ملی و حضور دو یا سه بازیکن در تیم را داشته باشند. چه کسی در فوتبال ایران بهتر از بازیکنان من است؟ اما بدانید که حق به سمت راست می رود. کیفیت بازیکنانی که خارج از ایران و در تیم های اروپایی بازی می کنند بالاست و دو سه بازیکن ایرانی که تعدادشان کم است کیفیت بالاتری دارند و من می فهمم اما تفاوت بقیه بازیکنان ایرانی 10 درصد است. باید ببینیم از فوتبال چه می خواهیم. به جام جهانی نخواهیم رفت، اما برای جام ملت های آسیا برنامه ریزی می کنیم تا تیم ما موفق شود.

سرمربی فولاد خوزستان گفت: حتی اگر صعود کنیم اتفاقی نمی افتد و باید برنامه ریزی کنیم که از فوتبال و آینده فوتبال چه می خواهیم. صعود افتخار بزرگی است اما باید برای جام ملت های آسیا برنامه ریزی کنیم و این هدف ماست و مدعی آن هستیم. در جام جهانی مسابقات برای بازیکنان سخت و با تجربه است. امیدوارم به خوبی آماده شویم و برای مسابقاتی با بازی های دوستانه عالی آماده شویم.

نکونام، پیشنهادی از اوساسانا برای سرمربیگری این تیم داری؟ گفت: اینجا باید خوب کار کنم و نتیجه بگیرم. یک روز در اوساسانا تمرین خواهم کرد و نوبت من می رسد، اما اینجا باید ارزش خود را نشان دهم.

دیدگاهتان را بنویسید