بهترین تیم ملی تاریخ را داریم اما در جام جهانی ادامه نمی دهیم / نوبت من است که در لالیگا مربی شوم


ساعت: 00:50
تاریخ انتشار: 1401/02/15
کد خبر: 1836465

آنها در تیم ملی زیاد هستند اما لیاقت آن را ندارند

سرمربی تیم فوتبال فولاد گفت: بهترین تیم ملی فوتبال تاریخ را داریم و فولاد باید حداقل 3 بازیکن در تیم ملی داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد نکونام سرمربی فولاد در نشست خبری پس از تساوی مقابل گهر گفت: تیم ما از تورنمنت بسیار سختی آمد. قبل از رفتن ما، تیم یک هفته در اردو بود و ما در لیگ بازی کردیم و به عربستان رفتیم و گفت: 6 بازی تحت فشار بالا در هوای گرم و رطوبت بالا مقابل تیم های باکیفیت آسیایی انجام دادیم به سایر تیم ها که این اتفاق افتاد. .

وی افزود: امروز می دانستیم که هر چه شرایط سخت تر باشد، بازی بیشتر می شود. ما به قدرت نیاز داریم. ما کولیبالی را در عربستان از دست دادیم. دیروز عملا غرفه را از دست دادیم. امروز محمد آبشک را در مسابقه از دست دادیم. این نشان می دهد که در این تناژ سخت و سنگین چقدر روی بازیکنان فشار وارد می شود و با انتقال سختی کار بیشتر می شود.

نکونام گفت: اگر یادتان باشد، متاسفانه سال گذشته هم همین اتفاق افتاد و به دلیل برنامه ریزی اشتباه کنفدراسیون فوتبال آسیا که من هم اعتراض کردم، هر سه روز یک بار بازیکنان را می کشد. بازی ها تضعیف می شود و اگر بازیکنان استراحت نکنند و خوب غذا نخورند، مصدوم می شوند. با این حال تیم ما مقابل تیم خوب گل گهر که در این چند سال تیم خوب و با برنامه ای بود خوب کار می کند. آنها می دانند که از فوتبال چه می خواهند. سرمایه گذاری کردند، به آنها می گویم خسته نباشید. بازی پر جنب و جوش و سختی برای هر دو تیم بود.

سرمربی تیم فوتبال فولاد گفت: می‌دانستیم بازی درگیر خواهد شد، با توجه به تعداد گل‌زنان و بازیکنانی که در سه سال اخیر خریده‌اند و هزینه‌هایی که انجام داده‌اند، انتظار داشتیم این بازی به نتیجه برسد. سخت باشد.” با توجه به اینکه استراحت نداشتیم و 4 روز بعد از بازگشتمان به اهواز بازی بود، شرایطمان سخت بود، فقط روی ریکاوری و آمادگی روحی بچه ها کار کردیم تا آماده بازی شویم. بازی، ضربات آزاد، اما ما به آنها فرصت ندادیم.

نکونام گفت: به آنها اجازه بازی مستقیم ندادیم، فاصله خطوط را کم کردیم و فرصتی به حریف ندادیم. گل گهر در هر مسابقه ای که او عقب می ماند یا در خانه بازی می کند فشار زیادی به حریف می آورد تا به گل برسد، اما ما هیچ فرصتی ندادیم، گل پیروزی را به ثمر رساندیم. در نیمه دوم زودتر موفق به گلزنی شدیم و پس از آن باید گل دوم را می زدیم و کار را تمام می کردیم. با عرض پوزش، ما از آن استفاده نکردیم. در یک صحنه، ما سه نفر با تعارف و مکث در وضعیت صد در صد قرار داشتیم و این به خستگی آنها برمی گردد.

وی افزود: بازیکنان باید در این شرایط تصمیم بگیرند اما نتوانستند این کار را انجام دهند. متاسفانه تمرکز دو ذخیره ما که وارد زمین شدند. ، و تمرکز تیم ما از بین رفت و تیم به گل رسید. سپس بازی کاملاً متعادل، فیزیکی و در نبرد و درگیری بود. بازی یکی یکی تمام شد. به بچه ها خسته نباشید می گویم. بعد از این فشار، آنها بازی سختی را انجام دادند.

سرمربی تیم فوتبال فولاد درباره بازگشت تماشاگران و حضور آنها در مسابقه گهر گهر گفت: بعد از دو سال سنگ تمام گذاشتند، جایشان در جشن ها و قهرمانی ها با ما خالی بود. در صعود ما و در لیگ قهرمانان آسیا امیدوارم بازی های رفت و برگشتی برگزار شود که بتوانیم از حضور آنها در اینجا استفاده کنیم. آنها به ما قدرت و انرژی بیشتری دادند. غیبت امروز آنها قطعاً به درد ما می خورد، از آنها بسیار سپاسگزارم و از آنها تشکر می کنم.

نکونام گفت: خستگی برای بازیکنانم تا پایان این 5 بازی ادامه دارد، فقط باید ریکاوری کنیم و برای بازی های بعدی تیم را سرحال نگه داریم تا بتوانیم بهترین رتبه را داشته باشیم. خوشحالم که رقبای مستقیم ما در لیگ شناخته شده است. ما می دانیم با چه تیم هایی سر و کار داریم و با چه تیم هایی رقابت می کنیم. گل گهر رقیب مستقیم ما در جدول است که 4 امتیاز رفت و برگشت از آنها گرفتیم.

وی افزود: عملکرد امروز اگر خستگی نبود بهتر بود اما با یک بازی خوب و منطقی مقابل تیم مستعد گل گهر توانستیم آنها را مهار کنیم و می توانستیم گل بعدی را بزنیم اما نکرد. به بازیکنان آنها خسته نباشید می گویم. آنها تیم باکیفیتی هستند و ما را به چالش کشیدند. بچه های ما واقعا پایه گذاشته اند و به آنها خسته نباشید می گویم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد با بیان اینکه کدام بازیکنان فولاد شایسته حضور در تیم ملی هستند، گفت: اکنون می توانم چند صحبت دیگر داشته باشم. هیچ کس نمی تواند بگوید این کار را نکنید، زیرا اگر من در مورد فوتبال ایران صحبت نکنم، دیگران صحبت نمی کنند. من حتی مطبوعات را تماشا نمی کنم تا از خوشحالی کسی صحبت کنم. می دانید، خیلی ها هستند که لیاقت حضور در تیم ملی را دارند، اما نیستند، لیاقت زیادی ندارند، اما هستند. این در فوتبال ماست، در فوتبال ملی نباید این اتفاق بیفتد. من از سال 1378 در تیم ملی بودم، بچه بودیم و بازی می کردیم، همیشه 7 نفر از استقلال و 7 نفر از پرسپولیس به تیم ملی می رفتند، یکی جواد نکونام که 18 ساله بود، من به تیم ملی رفتم. یا مجید روی تیم ملی شرط میبندند بیا از کل لیگ یکی دو نفر بیشتر نیست. یکی دو نفر از پاس، سایپا یا سپاهان آمدند و هیچکس دیگری نیامد.

وی ادامه داد: یادم هست اردویی که تیم ملی در آمریکا بازی های دوستانه انجام می داد، تیم ملی نصفه و یک نفر بود جواد نکونام از همه جای لیگ آمده بود.به هر حال مربی خوشش آمد. دوره هایی بعد از آن بود که ارتباطات هم نقش داشت، من هم بازی کردم، امیدوارم به زمان ارتباطات برنگردیم، چون فوتبال ایران برای مردم ایران است. برای فوتبالیست ها و کسانی است که در لیگ سخت کار می کنند.

نکونام افزود: نباید اینطور باشد، در پایان فصل باید بازیکنانی که در قراردادشان گزینه دارند دعوت شوند و فقط در اردوی تیم ملی حضور داشته باشند. ما و مردم آگاه هستیم، بازیکنان و مربیان می‌دانند، کسی به اسم شادی حرف نزند، این به نفع ملی است، به خاطر تیم ملی من، چون به من اعتماد به نفس و شخصیت داد، وظیفه من است که اگر مشکلی پیش آمد صحبت کنید. تیم ما به جام جهانی رسید، ما بهترین تیم تاریخ فوتبال را داریم، تبریک می گویم و من بعد از صعود به خود اسکوچیچ تبریک گفتم.

وی افزود: همین الان به آنها می گویم تیم ملی ما باید جایگاه شایسته ای داشته باشد. فولاد پارسال قهرمان جام شد و بهترین عملکرد را داشت و در پایان فصل الکی 5 نفر را به تیم ملی برد که بعدا خداحافظی کردند. امسال چطور هستیم؟ در آسیا عملکرد خوبی داشتیم، سوپرجام را بالای سر بردیم و اکنون در رده چهارم جدول هستیم. با این حال ما را در جدول پنجم قرار دادند، چون به جای اینکه بازی رو در رو بشمارند، به خاطر نام تیم هایی که کم و بیش هستند، نقل و انتقالاتی در این فوتبال صورت می گیرد. اینکه با فوتبال و استان خوزستان مشکل دارند اما باید واقعیت را بگوییم. حداقل سه بازیکن ما باید به تیم ملی بروند.

سرمربی تیم فوتبال فولاد گفت: اسم نمی برم چون همه بازیکنانم تلاش می کنند، دوست ندارم این کار انگیزه ایجاد کند. من خودم بازی کردم، وقتی مربی اسم می آورد اوضاع بدتر می شود. اگر بازیکنی اختلاف سطح بالاتری داشته باشد، به راحتی می توانم به آن اشاره کنم، اما این را به مربی واگذار می کنم که چه کسی را می خواهد انتخاب کند. احترام می گذارم، هر بار که با وحید هاشمیان که دوست و همبازی من است صحبت می کنم، نظرم را می گویم، اما انتخاب شدن یا نشدن او کاملا به مربی بستگی دارد و به او احترام می گذارم، اما توقع من الان با رشد است. بچه های ما حداقل طبق قانون باید به تیم ملی بروند.

نوکونام گفت: باید بتوانیم دو یا سه بازیکن در تیم ملی داشته باشیم، در فوتبال ایران چه کسی بهتر از بازیکنان من است؟ هر که هست باید برود ولی حق باید به حق برسد. بازیکنانی که در تیم های اروپایی و خارج از ایران بازی می کنند واقعا خوب هستند. دو سه بازیکن در ایران هستند که کیفیت بالایی دارند و من این را درک می کنم، اما بقیه بازیکنان ایرانی فقط 10 درصد با هم تفاوت دارند. بین بازی کردن و بازی نکردن فرق است.

وی گفت: باید ببینیم از فوتبال چه می خواهیم. به جام جهانی نخواهیم رسید اما برای جام ملت های آسیا برنامه ریزی می کنیم تا تیممان موفق شود. پس باید برنامه ریزی کنیم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد درباره گروه بندی جام جهانی و شانس تیم ملی برای صعود گفت: اگر هم صعود کنیم هیچ اتفاقی نمی افتد. باید برنامه ریزی کنیم تا ببینیم از فوتبال چه می خواهیم و از آینده فوتبال چه می خواهیم. صعود به مرحله حذفی می رویم و در آنجا تقسیم می شویم. افتخار بزرگی است اما باید برای جام ملت های آسیا برنامه ریزی کنیم. هدف ما آنجاست، مدعی هستیم. بازی های اینجا برای بازیکنان سخت و باتجربه است، امیدوارم با بازی های دوستانه و اردوهای عالی آماده سازی خیلی خوبی داشته باشیم تا تیم را برای جام جهانی آماده کنیم. بچه های تیم ملی دوستان من هستند، با آنها بازی کردم. من با همه آنها صحبت می کنم و برای آنها آرزوی موفقیت می کنم.


دوست دارم در جام جهانی بهترین اتفاق برای آنها بیفتد

نکونام به داور بازی مقابل گل گهر گفت: بازی سختی بود. همرنگ بازی را خیلی خوب قضاوت و کنترل کرد. از او تشکر می کنیم، ما موظفیم از فردی که خوب کار می کند تقدیر و تشکر کنیم تا خدای ناکرده به فوتبال ما کمک کند.

او در مصاحبه ای گفت: اگر اینجا خوب کار کنم و به نتیجه برسم، یک روز آنجا تمرین خواهم کرد و قطعا نوبت من در آنجا خواهد بود، اما اینجا باید لیاقتش را داشته باشم. نشان دهید، خوب کار کنید و به نتیجه برسید. من با آنها ارتباط دارم، دو کاپیتان سابق آنها که هم دوره ای من هستند در آنجا پست دارند و اگر اینجا خوب کار کنم اگر لیاقتش را داشته باشم آنجا خواهم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید