آرزوی من در ایران برآورده شد/ ایران برای مهاجران افغان از اروپا جذابیت بیشتری دارد


ساعت: 13:49
تاریخ انتشار: 1402/02/12
کد خبر: 1836115

فرشته حسینی گفت: امتیازات و محبت هایی که در ایران به ما داده می شود را نادیده نخواهیم گرفت و به ویژه در سال های اخیر هم سیاست دولت و هم دیدگاه مردم نسبت به مهاجران افغانستانی بهتر شده و در عین حال توانسته ام در این کشور تجارت کنم. “بگذار تنظیم کنم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مرآت; ایران و افغانستان قرابت فرهنگی و تاریخی دیرینه ای با یکدیگر دارند و هر دو میراث دار تمدنی کهن بوده اند و این عاملی است که باعث پذیرش و نزدیکی دو ملت شده است. و دیواری که امروز بین ایران و افغانستان ساخته می شود به دلیل ناآگاهی پادشاهان گذشته و طمع آنهاست که قطعا نمی تواند شکافی بین دل آنها باشد و توطئه معاندین و منافقین در برخی رسانه ها فقط برای از بین بردن این اتحادها است. که البته شکست خورد

اگر چه مهاجران افغانستانی در ایران شناسنامه ندارند و یا حتی نمی توانند به صورت قانونی برای دریافت سیم کارت اقدام کنند، اما مطمئناً اگر به آنها گوش کنید، خواهید دید که آنچه واقعاً در بطن جامعه می گذرد، نشان از وحدت جامعه دارد. دو قوم در عمل مشهود است.

فرشته حسینی، خوشنویس و فارغ التحصیل رشته مهندسی برق دانشگاه پیام نور تهران که در ایران متولد شده است، از تجربه جذاب و متنوع زندگی خود در میان ایرانیان به مرآت گفت.

وی مهاجرت خانواده خود به ایران را ناشی از ناامنی ها و جنگ های افغانستان دانست و گفت: مردم افغانستان همواره قربانی جنگ و خونریزی در کشور خود بوده اند و خانواده من نیز به دلیل ناامنی های دهه 60 در افغانستان از این قاعده مستثنی نیستند. در ایران «هجرت کردند.


من در ایران حس نوستالژی ندارم

این هنرمند افغانستانی درباره زندگی و سربلندی خود در بین ایرانیان گفت: اساتید و بزرگانی در مسیر زندگی من بوده اند که زحمات و عشقشان را هرگز فراموش نمی کنم و از آنها سپاسگزارم.

این هنرمند افغانستانی درباره مسیر خود به سمت خوشنویسی افزود: از دوران دبیرستان به خوشنویسی علاقه مند بودم و معلمان خوبی در این زمینه در راه بودند و اکنون در کتابخانه ایوانکی به تدریس خوشنویسی می پردازم.

به گفته حسنی، رسانه های غربی همواره افغان ها را منفی و رقت بار نشان می دهند و هرگز با موفق، مرفه و نخبگان افغانستان سروکار ندارند و در نتیجه در اذهان مردم جهان، افغان ها فقط ناراضی معرفی می شوند.


آرزوی من در ایران محقق شد

این هنرمند افغانستانی ادامه داد: از سال 1370 در یک شرکت حسابداری مشغول به کار هستم و همیشه آرزوی راه اندازی شرکتی در ایران را داشتم. آنها نه شغلی دارند و نه کسب و کاری راه اندازی می کنند، من یک شرکت طراحی سایت در ایوانکی راه اندازی کردم و مدیر عامل آن هستم.

وی با اشاره به جاسوسی رسانه ای اخیر بین ایران و افغانستان گفت: متاسفانه عده ای با عمد و برنامه ریزی و برای برهم زدن آگاهی عمومی مطالبی را منتشر می کنند که متاسفانه هیچ مدرکی در دست نیست و من به هیچ نهادی که دارم وابسته نیستم. قابل تقدیر است ولی خوشبختانه تا به حال رفتار ناخوشایندی از ایرانیان ندیده ام و بیشتر از ایرانیان دوست هستم.


ایران برای پناهجویان افغان بیشتر از اروپا جذاب است

حسنی گفت: دلایل زیادی برای ماندن من در ایران وجود دارد و برادرم که اکنون در سوئد زندگی می کند مشکلات زیادی دارد و می خواهد به ایران بازگردد زیرا متأسفانه پذیرش مهاجران افغانستانی برای اروپایی ها بسیار سخت است. یک خوشنویس و فعال افغان، آنها قدر افغان ها را نمی دانند و از طرف دیگر ارتباط با یکدیگر را بسیار سخت می دانند.

وی به برخی از مشکلات افغان ها در کشورهای اروپایی اشاره کرد و افزود: یکی از دوستانم در سوئد برای یک شرکت سوئدی سایتی طراحی کرد که وقتی متوجه افغانی بودن قبض می شوند، پرداخت را لغو می کنند و هیچ شخص حقوقی وجود ندارد. هیچ راهی برای تحقق خواسته های آنها وجود ندارد. .

وی در پایان با ابراز خرسندی از زندگی در ایران گفت: امتیازات و محبت هایی که در ایران به ما داده می شود را نادیده نخواهیم گرفت و به خصوص در سال های اخیر هم سیاست دولت و هم دیدگاه مردم نسبت به مهاجران افغانستانی بهتر شده است. این رویکرد را می توان در پذیرش دانشجویان افغانستانی در دانشگاه های ایران مشاهده کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید