برآورده شدن آرزوی دیرینه کشاورزان «بن زرد» دنا در دولت سیزدهم+عکس


ساعت: 10:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۰۱
کد خبر: 1905216

پروژه آبرسانی روستای بن زرد از سال 1393 آغاز شد و با وجود اینکه چند سالی است رشد کندی داشته است، از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم در مسیر پیشرفت قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، صنعت کشاورزی مهم ترین راه دستیابی به منابع غذایی است و کسب درآمد از راه کشاورزی یکی از پر برکت ترین و ناب ترین لقمه های حلال است که می توان برای خود و خانواده اش تهیه کرد. بسیاری از پیشوایان، ائمه معصومین و پیامبران این مسلک را پذیرفته اند و به این حرفه نیز افتخار کرده اند.

در این راستا هر کشوری که بخواهد به کشوری مستقل و خودکفا تبدیل شود باید در صنعت کشاورزی خودکفا باشد. اگرچه این خودکفایی در کشاورزی به معنای کم‌اهمیت بودن کیفیت محصولات و کشاورزی نیست، بلکه کیفیت محصولات کشاورزی است که کشور را به بالاترین سطح و خودکفایی در صنعت کشاورزی می‌رساند.

یکی از نیازهای اساسی کشاورزی داشتن زمین زراعی و آب است و استان کهگیلویه و بیراحمد با داشتن منابع آبی فراوان و زمین های حاصلخیز می تواند با رعایت اصول کشت و کار و بهره گیری از علم روز کشاورزی به کشت انواع محصولات کشاورزی بپردازد. .


95db71bb 67a0 481a 9201 53948e36f8e7 خبر خاکستری

محصولات کشاورزی و باغی مختلف در مناطق مختلف استان به دلیل تنوع آب و هوایی یعنی. چهار فصل استان است، بنابراین این ظرفیت ها برای رونق کشاورزی و محصولات وابسته در استان موثر است.

در سال های اخیر توجه بیشتری به مقوله امنیت غذایی و خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی شده است، از این رو مسئولان با اتخاذ روش ها و ارائه برنامه های تخصصی به رونق کشاورزی توجه بیشتری دارند.

در این راستا توجه به طرح های کشاورزی، تکمیل طرح های نیمه فعال کشاورزی، کمک به کشاورزان آسیب دیده و در نهایت در نظر گرفتن تسهیلات بانکی مناسب می تواند کمک مهمی به رونق کشاورزی باشد.


10799297 967c 49fe 8970 2d532ec90abc خبر خاکستری

یکی از پروژه های نیمه تمام که کلنگ اجرایی آن در سال 1393 روی زمین گذاشته شد و روند رشد لاک پشت ها در آن مشاهده شد، پروژه تامین آب کشاورزی اراضی کشاورزی زیر بن زرد است که زمین های کشاورزی بار دیگر می توانند امیدی را در دل خود داشته باشند.

از سوی دیگر، اگرچه روند آبرسانی به زمین های تشنه روستای بن زرد سفلی به طول انجامید، اما اخبار امیدوارکننده ای که به دنبال مطالبات مردمی می آید، ممکن است پایانی مثبت به وعده های چندین ساله کشاورزی داشته باشد. رونق در این روستا

f0371750 749c 4001 92da 4295c4555a4d خبر خاکستری

آراسته در گفت و گو با صبح زاگرس با بیان اینکه در گذشته طرح آبرسانی کشاورزی زیر بن زرد دارای خط انتقال آب بود، گفت: خط جدید انتقال آب کشاورزی در دستور کار قرار گرفت.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دانا مشکلات زیست محیطی این پروژه آبرسانی را برطرف کرد و گفت: پیمانکار این پروژه مشخص شده و تا چند روز آینده کار این پروژه را آغاز می کند.

وی با بیان اینکه رایزنی ها برای تامین اعتبار برای ادامه کار از طریق مسئولان استانی ادامه دارد، گفت: 8 میلیارد تومان برای خرید لوله، 2 میلیارد تومان برای برق و 3 میلیارد تومان برای خرید پمپ و تجهیزات هزینه شده است.

وی افزود: برای ادامه کار به 6 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و با مکاتبه استانداری با وزارتخانه تلاش می شود تا این اعتبار تامین شود تا ساخت و تکمیل این پروژه آبرسانی با پیگیری شود. اخذ اعتبارات

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید