اعزام زائران از مناطق محروم خراسان جنوبی به مشهد مقدس/ برآورده شدن آرزوی پیرمرد 92 ساله با عبادت امام رضا (ع)


ساعت: 11:43
تاریخ انتشار: 14/30/1400
کد خبر: 1809567

آستان قدس رضوی با اعزام زائران مناطق فقیرنشین به مشهد مقدس موفق شد آرزوی بسیاری از زائران مشتاق برای زیارت امام رضا (ع) را برآورده کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان، دور بودن از درد است وقتی پایش را می بندد تا منتظر هوای دیدار با امام مهر و مهربانی باشد. علاج این درد نظر امامی است که هوای دل تو را می شناسد و به نوعی به دنبال تو می گردد.

وقتی دل به امام رضا (ع) می رود، خود امام اسباب عبادت را فراهم می کند.


پیرمرد 92 ساله اولین عابد امام رضا (ع)

این را پیرمرد 92 ساله ای که برای اولین بار به زیارت امام رضا (ع) مشرف شده بود به من گفت.

محمد چهکندی نژاد متولد 1308 ساکن منطقه انکلاب بیرجند است. نتوانست به زیارت امام رئوف برود.

او می گوید: اولین بار که به من خبر دادند به زیارت امام رضا (ع) می روم، شادی و شادی بی نظیری در دلم ایجاد شد.

وی افزود: با وجود اینکه سن من بسیار بالاست و تنها دغدغه ام این بود که مزاحم دیگران نباشم، اما به لطف هشتمی که دارم، همه همراهانم در این سفر مانند فرزندانم هوای من را داشتند.


از امام رئوف عبادت امام حسین (ع) را خواستم.

وی همدلی و رفاقت را یکی از بارزترین ویژگی های این کاروان در سفر به حرم امام رضا (ع) می داند و می گوید: اولین لحظه ای که چشمم از ته به معبد امام رضا (ع) افتاد. دلم برای من و یارانم در کربلا بود و می خواستم امام حسین (ع) را زیارت کنم.

با اینکه مدتی است هوای معبد به او می خورد و نمی تواند خود را به معبد امام رضا (ع) برساند، اما یک روز متوجه می شود که از آقا امام رضا (ع) دعوت نامه دریافت کرده است.

دعوتنامه ای که مهر خود آقا زده بود. بدون شک به مشهد رفت و از طرف مرکز زیارت آستان قدس رضوی مطلع شد که از زیارت گران حرم امام رئوف است.

او که از رفتن به مشهد اشک شوق دارد می گوید: خدا رحمتشان کند. آنها مرا به تمام آرزوهایم رساندند. زیارت حرم دوست و نشستن در صحن و تالار امام رضا (ع) آرزوی من بود که به لطف خدا محقق شد.


برای همه جوانان آرزوی عاقبت بخیری دارم

او از صمیم قلب برای همه جوانان سرزمینش در سایه امام رئوف آرزوی عاقبت بخیر می کند و می گوید: خدا ما را از این خانه جدا نکند.

فاطمه محمدی یکی دیگر از مداحان معبد امام رضا (ع) است که برای اولین بار وارد معبد شد و توانست معبد امام رضا را در آغوش بگیرد.

می گوید: هر انسانی که وارد صحن مطهر و حرمی چون معبد امام رضا می شود، احساس آرامش می کند. روح و روان انسان بیش از هر چیز حالت و وضعیت مطلوب و آرمانی پیدا می کند.

وی افزود: هر بار که به حرم امام رضا می روم احساس سبکی می کنم. حس می کنم مثل کبوترهای معبد دارم رضا(ع) دارم پرواز می کنم.

ذوالفقاری یکی دیگر از ارادتمندان امام رضا علیه السلام است که با کمک خیرین موفق به زیارت امام رئوف شد و از خداوند متعال برای عنایتی که آستان قدس رضوی و خیرین انجام داده اند بسیار سپاسگزار است.

وی عبادت امام رضا(ع) را از نعمت های الهی می داند و می گوید: البته امام رضا(ع) به من توجه خاصی داشتند که عبادت غرب غریب را نصیبم کرد.

او عبادت امام رضا (ع) را می داند. برای یکی از بهترین توفیقات و برکاتی که خداوند در این دنیا به مردم عطا می کند، افزود: برنامه های معنوی این عبادت و زیارت حرم از بهترین لحظات این سفر است.

وی خاطرنشان کرد: الحمدلله در این سفر پربرکت مهمان سفره پربرکت امام رضا(ع) بودیم و این لحظات بسیار خاطره انگیز بود.

حسین بزرگوار یکی دیگر از ارادتمندان امام رضا (ع) است که از احساس خود در بدو ورود به حرم می گوید: وقتی وارد این مکان های شریف می شویم همه به خاطر احساسی که نیاز داریم روحیه بالایی پیدا می کنیم.

وی افزود: احساس می کنیم بدون هیچ تلاشی ارتباط عمیق تری بین ما و امام معصوم برقرار است. این رابطه آنقدر ساده و دلپذیر است که به سرعت احساس سبکی می کنیم. این همان حس خوبی است که در این سفر تجربه کردیم.


همراهی و همدلی با زائران در دیدار امام رئوف

وی گفت: رفاقت و همدلی بین زائران و اینکه همه برای کمک به همدیگر کمک می کردند از بهترین اتفاقاتی است که در این سفر برای ما افتاد.

وی که خدا را برای این سفر شکر کرد و از زحمات خیرین قدردانی کرد، یادآور شد: امیدوارم خداوند توفیق دهد و چنین سفرهایی برای افرادی که آرزوی عبادت امام رضا (ع) در دلشان است محقق شود.

علی عسگر عسگری پناه رئیس زیارتگاه رضوی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار حاورستان گفت: در آذرماه امسال 44 نفر از مشهد برای کسانی که هنوز به زیارت امام رضا (ع) نرفته اند و یا عازم مشهد نشده اند سهمیه دریافت کردند 10 سال گذشت. از زمانی که به میخانه امام رضا رفتند.

وی خاطرنشان کرد: این سهمیه بین مساجد شهرستان تقسیم می شود و به هر مسجد 10 نفر سهمیه داده می شود.


انتخاب مناطق دور افتاده بیرجند

رئیس مرکز زیارت رضوی خراسان جنوبی یادآور شد: از بین اقشار ضعیف و از مساجد قائم آل محمد، جامع پایین شهر، حضرت ابوالفضل مهرشاه و صدیحه طاهره(س) از بیرجند افرادی که نرفته بودند انتخاب شدند.

عسگری پناه با بیان اینکه افراد بالای 60 تا 100 سال در این سفر حضور داشتند، گفت: در این سفر سه روزه نمازگزاران عزیز میهمان سفره امام رضا (ع) بودند و هزینه سفر توسط خیرین پرداخت شد. .

وی ادامه داد: برنامه معنوی در معبد برای زائران شامل مداحی، عبادت امین الله و عبادت امام رضا(ع) بود که به صورت دسته جمعی برگزار شد.

رئیس مرکز زیارت رضوی در خراسان جنوبی افزود: بسیاری از اماکن حرم که معمولاً برای زائران ناشناخته است، برای آشنایی بیشتر زائران مورد بازدید قرار می گیرند.


اعزام 450 نفر به مشهد مقدس در سال جاری

عسگری پناه گفت: امسال به 450 نفر برای کل استان سهمیه اعزام به مشهد داده شد. 300 نفر به زیارت امام رضا (ع) مشرف شدند و 150 نفر دیگر در حال رزرو هستند.

وی گفت: امسال 300 زوج جوان ثبت نام کرده ایم که تا کنون آستان قدس سهمیه 44 نفری را به ما داده است و به دلیل کمبود بودجه و بیماری عروق کرونر این سفرها میسر نشد.

رئیس مرکز زیارت رضوی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: 300 نفر از شهرستان های نبندان، سربیشه، گاین، بیرجند، فردوس و سرایان به مشهد مقدس سفر کردند و کاروان دیگری از بشرویه و طبس تا پایان امسال به این شهر سفر خواهند کرد.

عسگری پناه گفت: با توجه به اینکه شناسایی افراد محروم باید توسط مرکز زیارتی انجام شود، در هر شهرستان یک نماینده دارد و نماینده در هر شهرستان زائران محروم و همسران آنها را شناسایی می کند.


اعزام زائران به مناطق فقیرنشین و مرزی به مشهد نیازمند افزایش است

وی افزود: در شهرستان نبندان 200 زائر محروم داریم که به مشهد مشرف نشده اند و تمکن مالی ندارند. امیدواریم پس از نمایندگان شهرستان و رایزنی با مرکز استان بتوانیم این زائران را به مشهد مقدس اعزام کنیم.

رئیس مرکز خدمات زیارتی خراسان جنوبی گفت: با توجه به محرومیت شهرستان های درمیان، زیرکوه، سربیشه و نبندان و حضور در مرزهای کشور، آستان قدس نیاز به اعطای سهمیه های بیشتری به این شهرستان ها دارد. “

وی کمک خیرین در اعزام کاروان ها به مشهد را بی نظیر دانست و یادآور شد: تاکنون خیرین برای اتوبوس رفت و برگشت و سایر هزینه های سفر کمک های زیادی کرده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید