آرماند چهارشنبه به چوبه دار می رود / این آخرین بار است؟

آرماند چهارشنبه پای چوبه دار می رود / این آخرین بار است؟

روز جدید : برای چهارمین بار از زمان سه بار برداشته شدن مجازات قصاص، آرمند صبح چهارشنبه پای چوبه دار می رود تا بدهی خود را برای همیشه مشخص کند.

جنجالی ترین پرونده جنایی این روزها در کشور سرانجام به آخرین ایستگاه رسید و پس از لغو اجرای قصاص در هفته و در حالی که اجرای حکم در دو هفته آینده اعلام شده بود، سرانجام مهلت اجرای حکم قطعی شد و این بار آرماند برای آخرین بار به چوبه دار می رود.

پس از سه بار تعلیق اعدام آرمان عبدالعلی و آزادی وی از قرنطینه، انتقادهایی مبنی بر عدم اجرای حکم مطرح شد اما یکی از وکلای آرمان از لحظه اجرای حکم خبر داد و گفت: آرمان روز چهارشنبه در دادگاه به دار مجازات آویخته می شود. رودخانه صبح

در این پرونده آرمند بر اساس کیفرخواست دادستانی به قتل عمد دختری به نام غزاله متهم شد. آرمند و غزاله ارتباط عاطفی داشتند، اما پس از مرگ غزاله، جسد او هرگز پیدا نشد. آرمند در پی یک محاکمه جنایی به قصاص محکوم شد که در دیوان عالی کشور تایید شد.

اوایل آذرماه سال گذشته نام آرمند در لیست اعدام قرار گرفت، اما لحظاتی قبل از اعدام، پدر و مادر غزاله یک ماه فرصت دادند تا محل جسد دخترشان را اعلام کند.

به همین مناسبت وکیل متهم با ذکر دلایل درخواست اعاده دادرسی کرد که با پذیرش قضات دیوان عالی کشور، پرونده برای رسیدگی جدید به شعبه 5 دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

به گزارش جامعه 24، این جلسه به ریاست قاضی بابایی و با حضور قاضی رضایی برگزار شد. این را ثابت می کند. آرماند به قتل اعتراف کرد و به یکی از دوستانش گفت که او قتل را انجام داده است، اما پیدا نشدن جسد باعث ایجاد شک و تردید در مورد پرونده شد. اما موارد زیادی وجود دارد که علیرغم پیدا نشدن جسد، با وجود دلایل قانع کننده، قتل ثابت شده و فرد مجرم شناخته شده است.

آنها تنها به این دلیل که وکیل سابق متهم ادعا کرده که مدارک جدیدی در این پرونده پیدا شده است، رای خود را پس نگرفتند و بر تحقیقات بیشتر تاکید کردند. هر دو موضوع سابقه بیمه غزاله و مرخصی از دانشگاه به دقت بررسی شد و مشخص شد که دلیلی برای زنده بودن غزاله وجود ندارد. با توجه به دلایل پرونده مندرج در کیفرخواست، تقاضای مجازات متهم را دارم.

آرمند بعداً به قصاص محکوم شد و پس از آن تلاش شد تا رضایت اولیای دم غزاله از خانواده آرمند و اداره صلح و سازش دادگاه جنایی جلب شود.

آخرین جلسه صلح و سازش روز شنبه 17 مهرماه در دادگاه کیفری برگزار شد. اما مادر غزاله که همچنان معتقد بود آرمند راست نمی گوید و نمی خواست رضایت و بخشش پسر جوان را بدهد. اما چندی پیش پدر غزاله اعلام کرد که باید به محل اجرای حکم برود و سپس برای عفو یا اجرای حکم قصاص تصمیم گیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید