آزادسازی 4 هکتار از اراضی کشاورزی تصرف شده در تربت جام


ساعت: 08:04
تاریخ انتشار: 1401/01/08
کد خبر: 1818048

عرفانی بیان کرد: استفاده بهینه و حفاظت از اراضی به ویژه زمین های کشاورزی به عنوان منبع اصلی تامین غذا و تضمین تداوم حیات انسان ها از رسالت های مهم جهاد کشاورزی و مسائل زمینی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا عرفانی، مدیر جهاد کشاورزی تربت جام در گفت و گو با صبح توس; با بیان اینکه استفاده بهینه و حفاظت از اراضی به ویژه اراضی کشاورزی به عنوان منبع اصلی تامین غذا و تداوم حیات بشر، از رسالت های مهم جهاد کشاورزی و مسائل اراضی است. وی بیان کرد: تنها توصیه برای ساخت و ساز در خارج از روستا و خارج از شهر مدیریت جهاد کشاورزی و هرگونه ساخت و ساز و ساخت و ساز در اراضی کشاورزی بر اساس قانون حفاظت از اراضی کشاورزی و باغات مصوب مجلس شورای اسلامی در 1374 و اصلاحات پس از آن نیاز به مجوز دارد و هرگونه ساخت و ساز باید تنها بر اساس پروانه صادره از مراجع ذیصلاح انجام شود.

وی افزود: بر اساس قانون هرگونه تغییر در هدف و تفکیک اراضی کشاورزی، احداث و حصارکشی مزارع و باغات بدون مجوز از سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر تخریب ساختمان، متخلفان نیز مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت. بدیهی است متخلفان شناسایی و طی مکاتبه با مراجع قضایی هویت آنها منعکس می شود تا با این افراد برخورد قانونی شود.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام در پایان گفت: برای اجرای مصوبه شورای صیانت از حقوق گنجینه، 4 هکتار از اراضی کشاورزی تربت جام تخلیه شد. انتظار می رود مردم به ویژه روستاییان پرتلاش تربت جام هرگونه ساخت و ساز یا تغییر کاربری در زمین های کشاورزی را از طریق سامانه روابط عمومی حفاظت از اراضی کشاورزی 131 اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید