آزمایش موشک های اولتراسونیک توسط نیروی هوایی آمریکا

در بیانیه ای که روز دوشنبه منتشر شد، نیروی هوایی ایالات متحده اعلام کرد که این آزمایش که در 9 دسامبر در سواحل کالیفرنیای جنوبی انجام شد، اولین پرتاب تمام مقیاس یک موشک عملیاتی بود.

مدیر اجرایی برنامه اداره تسلیحات نیروی هوایی، سرتیپ. ژنرال جیسون بارتولومئو از تیم برای استقرار این موشک اولتراسونیک تمجید کرد.

آزمایش 9 دسامبر توسط یک بمب افکن استراتژیک B-52H Stratford در پایگاه هوایی ادواردز انجام شد.

پیش از این، آزمایش‌های سیستم تسلیحاتی توسط لاکهید مارتین، سازنده تسلیحات آمریکایی، سه شکست متوالی را متحمل شد و تولید یک نوع آماده رزم را که قرار بود در سپتامبر آغاز شود، به تاخیر انداخت.

این موشک با نام اختصاری ARRW یکی از ده ها سامانه تسلیحاتی مافوق صوت است که توسط پیمانکارانی مانند لاکهید برای ارتش آمریکا ساخته شده است.

علیرغم هزینه‌های نظامی بیش از حد ایالات متحده، که همچنان از مجموع تمام دشمنان اصلی بالقوه فراتر می‌رود، واشنگتن به نحوی از روسیه و چین در مافوق صوت عقب مانده است و ارتش روسیه اولین سیستم تسلیحات مافوق صوت خود، موشک Dagger را توسعه داده است.

روسیه در اواخر سال 2017 و چین در سال 2019 موشک های مافوق صوت خود را آزمایش و نهایی کردند.

هفته گذشته معاون وزیر دفاع آمریکا گفت واشنگتن تلاش خواهد کرد تا سلاح های مافوق صوت تولید کند اما وارد مسابقه تسلیحاتی نخواهد شد. بر اساس این گزارش، کاتلین هیکس در کنفرانس امنیتی آسپن گفت: “ما در مورد یک مسابقه تسلیحاتی صحبت نمی کنیم، بلکه در مورد صنعت تسلیحات صحبت می کنیم، همان کاری که کشورهای دیگر انجام می دهند.” توسعه سلاح های مافوق صوت، برای اطمینان از داشتن سیستم هایی که نیازهای جنگی آنها را برآورده می کند.

در اوایل ماه گذشته، دریاسالار جانی ولف نیروی دریایی ایالات متحده تاکید کرد که این کشور باید به سرعت به روسیه در توسعه فناوری تسلیحات مافوق صوت بپیوندد.

او به CNN گفت: “قبلاً ما انگیزه ای برای توسعه این فناوری و استفاده از آن در سیستم های تسلیحاتی نداشتیم.” ما مجبور نیستیم. ما اکنون نیاز فوری به تماس با روسیه در این زمینه را احساس می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید