پنتاگون از آزمایش یک موشک اولتراسونیک خبر داد

بر اساس این گزارش، سخنگوی نیروی هوایی آمریکا گفت این آزمایش در سواحل کالیفرنیا با موفقیت انجام شده است.

پنتاگون اعلام کرد که این موشک به سرعت مافوق صوت رسیده و ماموریت های اولیه و ثانویه را به پایان رسانده است.

نیروی هوایی ایالات متحده قبلاً در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که این کشور یک موشک کروز مافوق صوت پیشرفته (ARRW) را با موفقیت در 14 می پرتاب کرد.

در همین حال، روسیه نیز در سال های اخیر پرتاب آزمایشی موشک های مافوق صوت را از زیردریایی ها و کشتی های جنگی انجام داده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، موشک های مافوق صوت زیرکان را بخشی از نسل جدید سیستم های تسلیحاتی بی رقیب ارتش این کشور می داند. سرعت این موشک ها 9 برابر سرعت صوت است.

از دیگر موشک های روسیه می توان به موشک های بالستیک قاره پیما Sarmet اشاره کرد. اخیرا دیمیتری روگوزین، رئیس سازمان هوافضای روسیه (روسکاسموس) اعلام کرده است که ارتش این کشور تا سقوط 2018 به موشک های نسل دوم سرمات با ارتفاعی معادل ساختمان 14 طبقه و وزن 208 تن مجهز می شود. امسال.

برد این موشک بالستیک قاره پیما مسکو به بیش از 18000 کیلومتر می رسد و با سرعت 25000 کیلومتر در ساعت اهداف خود را منهدم می کند. به گفته رئیس جمهور روسیه، این موشک در دنیا معادلی ندارد و امنیت روسیه را تضمین می کند و این کشور را در تهدیدات خود بازنگری می کند.

موشک‌های مافوق صوت با سرعتی حداقل پنج برابر سرعت صوت پرواز می‌کنند، اما توانایی آن‌ها برای سر خوردن در اتمسفر در حالی که با چنین سرعت‌های بالایی تغییر جهت می‌دهند، ردیابی و انهدام آنها را با رادارهای موجود عملا غیرممکن می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید