آشنایی با جرثقیل بالابر سامسونگ

نحوه کار و آشنایی با بالابر زنجیری

فیزیک مورد استفاده در جرثقیل های زنجیری بسیار ساده است و برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته است. شیر آب سامسونگ او از این مزیت مکانیکی به عنوان یک اهرم ساده استفاده می کند. با حرکت دادن یک نیروی کوچک در مسافت طولانی، می تواند یک نیروی بزرگ را در فاصله کوتاه حرکت دهد.

مزیت مکانیکی با استفاده از گیربکس و زنجیر چرخ دنده در آن به دست می آید. برای بلند کردن بار، اپراتور باید زنجیر دستی را به سمت پایین بکشد تا بار حرکت کند.

داخل دستگاه بالابر یک سری چرخ دنده وجود دارد که با توجه به منطق فیزیکی توضیح داده شده می توان قدرت آنها را صدها برابر افزایش داد. امکان بلند کردن چندین تن بار را فراهم می کند.


4iYXM7rU99ZqEMUyiEvWD16rDizwvqgVqZOj3het.png

اجزای یک جرثقیل زنجیری

جرثقیل زنجیری دستی را می توان به سه قسمت اصلی تقسیم کرد: زنجیر، قلاب، مکانیزم بالابر. اجزای جرثقیل زنجیری 2 زنجیر مفصلی می باشد. از یک زنجیر دستی و یک زنجیر بار تشکیل شده است. زنجیر دستی دور چرخ در مکانیزم بالابر قرار دارد.

برای بلند کردن بار باید زنجیر دستی را به سمت پایین بکشید. این چرخ دارای موقعیت ویژه ای برای زنجیر در داخل مکانیزم بالابر است که امکان چرخش در هنگام کشیده شدن زنجیر را فراهم می کند. بنابراین، کشیدن زنجیر بالابر مکانیزم جرثقیل را راه اندازی می کند. با آن می توانید به راحتی بار را هدایت کرده و آن را به سمت بالا یا پایین حرکت دهید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد شیرآلات دستی اطلاعاتی کسب کنید.

آشنایی با مزایای شیرآلات دستی

جرثقیل های دستی که عموماً برای بالا بردن وزن کمتر از 10 تن در کارگاه ها و کارخانجات استفاده می شوند دارای مزایای بسیاری هستند. برخی از مزایا عبارتند از:

  1. جرثقیل دستی عمر طولانی دارد و نگهداری آن گران نیست.
  2. شیرآلات دستی مانند برق نیازی به نیروی محرکه خارجی ندارند و بدون استفاده از تجهیزات خاص و برق در هر مکانی قابل استفاده هستند.
  3. شیرآلات به قدری سبک و قابل حمل هستند که در برخی موارد کمتر از 3 کیلوگرم وزن دارند.
  4. شیرآلات دستی نسبت به شیرهای برقی و پنوماتیکی ارزان‌تر و در دسترس‌تر هستند. شیرآلات دستی با برندهای مختلف در ایران وجود دارد که برخی اصل و برخی طرح هستند. بطور کلی وینچ زنجیری این کار خیلی پیچیده نیست و به همین دلیل مدل های طراح از کیفیت خوب و قیمت بسیار پایین برخوردار هستند.
  5. ساختار خارجی این شیرآلات سبک است. در کار آنها نقش خاصی ندارد و از ورود گرد و غبار جلوگیری می کند.
  6. بدنه بیرونی شیر آب دستی از آلومینیوم یا آلیاژ آلومینیوم با مقاومت بالا ساخته شده است.
  7. زنجیر بار آن از فولاد مرغوب است که معمولا G80 است.
  8. زنجیر دستی آن از آهن است که معمولاً گالوانیزه گرم است.

آشنایی با موارد استفاده از وینچ زنجیری دستی


dETvCxcB98C1cFnE3D8c729b1fAEjaTsQLtUgBDl.png

وظیفه بالابر زنجیری دستی هدایت حرکت تجهیزات سنگین به سمت فعالیت هایی مانند:

  • انتقال کارهای بسیار حساس به محفظه هود کوره، سندبلاست و…
  • مونتاژ قطعات ماشین های تراش، فرز، تبر سنگ، مته و سایر ماشین های صنعتی.
  • بارگیری آسان در کارگاه ها یا سوله ها.
  • نگهداری و حفاظت از قطعات جوش داده شده.
  • جداسازی قطعات شکسته یا آسیب دیده در کارگاه.
  • تعادل برای کا با دستگاهی مانند مته کاری.
  • جابجایی تجهیزات برای تسطیح محیط

آشنایی با انواع جرثقیل های زنجیری

جرثقیل های زنجیره ای به طور کلی دارای دو نوع جرثقیل سقفی و جرثقیل سقفی هستند. به طور کلی عمر جرثقیل سقفی بیشتر از جرثقیل سقفی است. همچنین می توانید ماشین های چهار طرفه ای را در بازار مشاهده کنید که از چرخ دستی سقف سوار می شوند و به تیر سقف منتقل می شوند و برای حرکت در امتداد ریل سقف استفاده می شوند.

این جرثقیل ها عمدتاً در کارگاه ها و کارخانه های کوچک برای حمل بارهای زیر 5 تن استفاده می شوند. جرثقیل دستی تا 20 تن ظرفیت بار دارد، اما فراموش نکنیم که سرعت بارگیری کمتر و انتقال بار کندتری دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید