آشنایی با روانشناسی + معرفی 10 دکتر روانشناس اصفهان

همه ما تا حدودی با روانشناس و علم روانشناسی آشنا هستیم؛ روانشناسی در واقع مطالعه ذهن و تاثیری است که بر روی رفتار انسان می‌گذارد. انواع روانشناس در اصفهان وجود دارد مانند روانشناس خانواده، روانشناس بالینی، روانشناس کودک و نوجوان، روانشناس سالمندان، روانشناس ازدواج و خانواده، روان‌درمانگر روانکاو و روانشناس جنسی و غیره. همه‌ای این روانشناس‌ها به شما کمک می‌کنند تا زندگی بهتری داشته باشید. دکتر روانشناس در اصفهان با استفاده از انجام تست‌های روانشناسی و صحبت با شما تلاش می‌کند تا شخصیت شما را بهتر بشناسند و مشکلات روانی و اختلالات رفتاری شما را کشف کند. 

روان هم مانند جسم دچار بیماری‌های مختلفی می‌شود مانند افسردگی اضطراب و وسواس فوبیا و غیره. علاوه بر این بیماری‌ها و اختلالات روانی، افراد برای گذر از بسیاری از چالش‌های زندگی مانند مشکلات تحصیلی ازدواج، مشکلات خانوادگی و دیگر مشکلات این چنینی می‌تواند به روانشناس در اصفهان مراجعه کنند. 

اگر به هر دلیل فکر میکنید که نیاز به کمک روانشناس دارید می‌توانید از سایت دکترتو نسبت به گرفتن نوبت از دکتر روانشناس در اصفهان اقدام کنید. همچنین شما می‌توانید از سرویس مشاوره آنلاین، تلفنی، متنی و ویدئویی برای مشاوره با روانشناس در اصفهان اقدام کنید.

روانشناس در اصفهان چه خدماتی ارائه می کند

روانشناس در اصفهان چه خدماتی ارائه می کند

همانطور که گفتیم روانشناسی انواع مختلفی دارد. هر یک از این روانشناس‌ها می‌توانند خدمات مختلفی به شما ارائه دهند.  خدماتی مانند: 

تشخیص مشکلات و اختلالات روانی: روان انسان هم ممکن است مانند بدن بیمار شود. شما برای مقابله با اختلالات روانی مختلف مانند افسردگی اضطراب و استرس، اختلالات خوردن مشکلات خواب، افکار خودکشی و دیگر اختلالات روانی به کمک روانشناس نیاز دارید. روانشناس بالینی برای تشخیص اختلالات روانی آموزش‌های لازم را دیده‌است و می‌تواند در تشخیص و درمان این بیماری ها به شما کمک کند. 

انجام تست های روانشناسی و تست های هوش: روانشناسان برای انجام و تفسیر تست‌های هوش یا انواع تست‌های شخصیت، تست افسردگی و دیگر تست‌های روانشناختی آموزش‌های تخصصی دیده‌اند. 

کمک به رشد و تربیت بهتر کودک و نوجوان: بررسی رشد ذهنی یا اختلالات یادگیری کودک، رفع مشکلات تربیتی و تغییر عادات ناسالم کودک و نوجوان خدماتی است که روانشناس کودک یا روانشناس نوجوان در اصفهان می‌تواند به شما ارائه دهد.

مشاوره ازدواج و مشاوره خانواده: شما می‌توانید قبل از ازدواج یا بعد از ازدواج برای برطرف کردن مشکلات بین شما و همسرتان و یادگیری تعامل و ارتباط بهتر از راهنمایی‌های دکتر روانشناس در اصفهان استفاده کنید. شما همچنین برای حل مشکلات بین اعضای خانواده  و رفع تعارضات و یادگیری تعامل بهتر می‌توانید به روانشناس ازدواج و روانشناس خانواده در اصفهان مراجعه کنید. 

رفع مشکلات جنسی و زناشویی: سکس تراپیست روانشناسی است که می‌تواند به شما در حل مشکلات جنسی با همسرتان کمک زیادی کند. این روانشناس می‌توانند به شما کمک کنند تا با اختلالات جنسی انحرافات جنسی یا مشکلات دیگری که در رابطه جنسی با همسرتان دارید آشنا شوید و راه مناسبی برای برطرف کردن  آنها پیدا کنید. 

برطرف کردن مشکلات سازمانی در فضای کاری: روانشناس سازمانی روانشناسی است که به شما کمک می‌کند تا ارتباط بهتری در فضای کار بسازید.  

روانشناس چه بیماری هایی را درمان میکند 

روانشناس چه بیماری هایی را درمان میکند 

بیماری‌ها و اختلالات روانی زیادی وجود دارد که روانشناس در اصفهان می‌تواند به درمان آنها کمک کند. بیماری‌هایی مانند:

  • افسردگی 
  • اضطراب و استرس
  • اسکیزوفرنی
  • اختلال شخصیت مرزی
  • اختلال دو قطبی
  • اختلال وسواس اجباری 
  • اختلالات خوردن 
  • توهمات 
  • اختلال استرس پس از حادثه یا PTSD 
  • بی خوابی و مشکلات خواب 
  • افکار خودکشی 
  • اختلالات مازوخیسم یا سادیسم 
  • اختلال کم توجهی و بیش فعالی 
  • اختلالات طیف اوتیسم 
  • ترک اعتیاد
  • و دیگر اختلالات و بیماری‌های روانی.

بیماری های مرتبط با روانشناسی 

بیماری‌های زیادی وجود دارد که از ذهن ریشه می‌گیرند. علاوه بر بیماری‌های بالا بیماری‌های روان-تنی هم وجود دارد که درمان آنها می‌تواند در حوزه تخصص دکتر روانشناس در اصفهان باشد مانند سردرد، میگرن، اختلالات جنسی، بی‌خوابی و غیره. 

اگر هر یک از این بیماری‌ها را دارید، توصیه ما این است که به روانشناس در اصفهان مراجعه کنید. برای این کار کافیست وارد سایت دکترتو شوید و از بهترین روانشناس در اصفهان نوبت مشاوره حضوری یا تلفنی بگیرید. 

تفاوت روانشناس و روانپزشک

روانشناس و روانپزشک دو تخصصی هستند که بسیاری از افراد آنها را با هم اشتباه می‌گیرند و یا دقیقا نمی‌دانند چه فرقی با هم دارند. روانپزشک پزشکی است که بعد از طی دوره‌ی پزشکی عمومی در دانشکده پزشکی، در طی دوره‌ای چهار ساله آموزش‌های لازم برای مراقبت از روان بیماران روانی را دیده است. این پزشک می‌تواند برای درمان بیماری‌ها دارو تجویز کند. در حالی که روانشناس این اختیار را ندارد و از تکنیک‌های دیگر مانند روش‌های گفتاردرمانی، روانکاوی، روان درمانی و غیره برای درمان اختلالات روانی بیماری استفاده می‌کند. 

سریعترین راه گرفتن نوبت آنلاین از دکتر روانشناس در اصفهان 

سامانه‌های نوبت‌دهی آنلاین بهترین و سریع‌ترین راه برای گرفتن نوبت از دکتر روانشناس در اصفهان است. در سامانه نوبت‌دهی آنلاین دکترتو شما به‌راحتی می‌توانید از روانشناس در اصفهان نوبت مشاوره حضوری بگیرید. افرادی هستند که نمی‌خواهند مشاوره حضوری داشته داشتند و به دلایل مختلفی با مشاوره غیر حضوری راحت‌تر هستند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید می‌توانید از سرویس مشاوره تلفنی یا آنلاین دکترتو با دکتر روانشناس در اصفهان استفاده کنید. 

انتخاب بهترین روانشناس در اصفهان

مسائل و فاکتورهای زیادی در تصمیم‌گیری شما برای انتخاب روانشناس در اصفهان تاثیر دارد. در اولین قدم برای انتخاب روانشناس در اصفهان باید حوزه تخصص روانشناس و تجربه روانشناس در زمینه مشکل شما را در نظر بگیرید. علاوه بر این عوامل دیگری را هم باید مد نظر داشته باشید مسائلی مانند:

  • تجربه و تخصص روانشناس 
  • روش و تکنیک درمانی مورد استفاده روانشناس
  • در دسترس بودن روانشناس
  • چقدر باید برای نوبت گرفتن از دکتر روانشناس در اصفهان صبر کنید. 
  • موقعیت مکانی مطب و فضای درمانی 
  • توانایی روانشناس برای برقراری ارتباط موثر با بیمار

برای اینکه بتوانید راحت‌تر یک روانشناس خوب در اصفهان پیدا کنید، لیستی ده تایی از بهترین روانشناس‌ها در اصفهان را برای شما آماده کرده‌ایم که میتوانید به راحتی در دکترتو نوبت بگیرید

  1. دکتر امیر کشاورز (دکترای روانشناسی / متخصص روانشناسی و مشاوره)
  2. ابوالفضل کشاورزی (کارشناس ارشد روانشناسی)
  3. دکتر نسترن براهیمی (دکترای روانشناسی / متخصص مشاوره و خانواده)
  4. دکتر اصغر محمدزاده (دکترای روانشناسی)
  5. مهدی کشاورز (کارشناس ارشد روانشناسی)
  6. دکتر حسین مانیان (دکترای روانشناسی)
  7. منیر فرزادفر (کارشناس ارشد روانشناسی)
  8. دکتر امیر میرزایی (دکترای روانشناسی) 
  9. مریم صرافان (کارشناس ارشد روانشناسی / مشاور خانواده)
  10. شقایق بازرگان (کارشناس ارشد روانشناسی)

دیدگاهتان را بنویسید