آشور نشان داد که «زن» در متن اتفاقات مهم قرار دارد


ساعت: 11:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۱۱
کد خبر: 1894471

خطیب جمعه بهمئی گفت: عاشورا واقعه ای جهانی است که تمام قدرت های الهی در آن ظهور کردند و رازهای بسیاری در این حادثه نهفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حجت الاسلام افروقی در گفتگو با صبح زاگرس با اشاره به اینکه 1400 سال از قیام عاشورا می گذرد اما امروز چه حماسه هایی در دنیا، در ایران، عراق و در حال خلق شدن است، گفت: دیگر کشورهای اسلامی و همه مردم به امام علاقه دارند. حسین علیه السلام فرمود: نپذیرفتن ذلت، درس بزرگ قیام عاشورا است. امروز به رهبری ائمه انقلاب ندای «ذلت حسینی» در اقصی نقاط جهان اسلام از جمله ایران، لبنان، یمن و امثال آن شنیده می شود.

امام جمعه بهمئی مهم ترین عوامل قیام عاشورا را تحریف دین توسط تحریف کنندگان و انحراف در حکومت اسلامی توسط کسانی که در صدد برانداختن حکومت اسلامی بودند برشمرد و افزود: در طول تاریخ ادیان الهی پس از پیامبرانشان. دچار انحراف و تحریف شدند و بسیاری از مبانی دینی یا به فراموشی سپرده شد و یا زیر و رو شد و پس از مدتی جز نامی از آنها باقی نماند و امام حسین (ع) با قیام عاشورا اسلام را که دچار بحران شده بود زنده کرد و مانع شد. تحریف و انحراف دین اسلام را فرض کرد.

وی با اشاره به اینکه نهضت عاشورا یک قیام معمولی زمان دار نبود، بلکه طلوعی بود برای همه تاریخ تا بدانند مکتب امام حسین (ع) و راهی که در کربلا پایه گذاری کرد، راه اسلام ناب بود، تصریح کرد: در شرایط کنونی یکی از مهم ترین درس های عاشورا ولایت داری است، حوادث عاشورا نشان می دهد که یاران امام حسین (ع) چگونه با ایشان همراهی کردند و ما نیز باید پشت سر ارشاد و ولایت فقیه خود باشیم و از رهبری و ولایت قدردانی می کنم.

خطیب نماز جمعه بهمی در ادامه با اشاره به درس هایی که از قیام امام حسین(ع) می توان گرفت، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین درس های اباعبدالله(ع) در حادثه عاشورا شفافیت و صراحت در قیام بود. در مقابل دشمن و این امام همیشه مخالف یزید بود، مواضع صریح و صریح را مطرح کردند و ما باید از قیام آنها درس شفافیت در همه چیز را بگیریم.

افروقی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه عاشورا نشان می دهد که زنان در حاشیه نیستند بلکه در متن حوادث مهم هستند، خاطرنشان کرد: خطبه حضرت زینب در کوفه و خطبه امام سجاد(ع) در شام تحلیلی از اوضاع و احوال است. بنی امیه تأسیس شد و این بزرگواران مردم را سرزنش کردند که به خاطر کوته نظری دین خود را از دست داده اید و ظاهرتان اسلامی و دهانتان پر از ادعای انقلاب است اما باطنتان پر از نیرنگ و نفرت از اسلام و اسلام است. اهل بیت (ع). ) بود.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب ما زینبی و حسینی است و از ابتدای انقلاب تاکنون زنان نقش مهمی داشته اند، خاطرنشان کرد: در این راستا زنان انقلاب اسلامی، جنگ زینب در کنار مردان نقش موثری داشتند. و حضور پر رنگ در صحنه های مبارزه با حالت ظالمانه شطرنج و در دوران دفاع مقدس نیز به خوبی بازی می کند.

افروقی بیان کرد: زنان جامعه ما الگوهایی مانند حضرت زینب (سلام الله علیها) و قهرمانان زن کربلا دارند و این حضرت در ظاهر اسیر بود اما در حقیقت حاکمان ظالم زمان خود را اسیر خود کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه عاشورا جامی جهان بینی است که تمام قدرت های الهی در آن ظاهر شده است و اسرار بسیاری در این واقعه جمع شده است، گفت: عاشورا یک واقعه اجتماعی و تاریخی ماندگار است که در این واقعه می بینیم که همه تجلیات معارف الهی است و درس های بزرگ اخلاقی، اجتماعی و سیاسی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید