آغاز اطلاع رسانی تیم اقتصادی کشور / آسیب دیدگان؛ اولین عبدالمالکی الان فاطمی است!

آغاز اطلاع رسانی تیم اقتصادی کشور / آسیب دیدگان؛  اولین عبدالمالکی الان فاطمی است!

به گزارش روزنو، برخی تحلیلگران بر این باورند که رئیس جمهور با استفاده از جوانان به عنوان وزیر و استفاده از محسن رضایی به عنوان معاون اقتصادی و محمد محبر به عنوان معاون اول و رئیس دولت به دنبال ایجاد توازن قوا در میان اقتصاددانان دولت خود است. تیم اقتصادی در نظر دارد با تلفیقی از جوانان و چهره های باتجربه اقتصاد کشور را رونق بخشد.

با این حال رئیس جمهور از عملکرد معاون اول خود که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) را برای قبول این عنوان رها کرده بود و همچنین شایعه خشونت اطلاعاتی در ابتدای دولت و پس از تصمیمات محسن رضایی چندان خوشایند نبود. توضیح دولت شنیده شد.

مدت کوتاهی پس از این شایعات، رئیس جمهور در اظهاراتی صریح محمد محبر را به تیم اقتصادی دولتش متهم کرد و از آن زمان معاون اول نخست وزیر نیز پا به عرصه وجود گذاشت. تا جایی که نقش محسن رضایی در تیم اقتصادی دولت رفته رفته کمرنگ می شود و حتی پس از برکناری وی از کمیسیون اقتصادی دولت، زمزمه های عصبانیت وی بر حامیان اصلی اضافه می شود.

این پایان کار رئیس تیم اقتصادی دولت کل نبود. اخیرا پس از گذشت 10 ماه از تشکیل کابینه، حجت عبدالملکی، وزیر جوان دولت سیزدهم در وزارت فرماندهی پس از سخنان و حدیث های فراوان مبنی بر عدم توانایی خود در هدایت این وزارتخانه، احتمال استیضاح یا عزل و برکناری وجود داشت. مهمتر از همه، عدم تماس با معاون اول رئیس جمهور، که در نهایت تصمیم به استعفا گرفت.

بلافاصله پس از استعفای عبدالمالکی، محمد محبر، معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی رئیس جمهور، محمدهادی زاهدی وفا، معاون اول رئیس جمهور به عنوان سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی معرفی شد. این موضوع را جدی‌تر بگیرید و تلاش رئیس‌جمهور برای ایجاد توازن قوا در میان چهره‌های اقتصادی کابینه‌اش در ابتدای دوره ریاست‌جمهوری‌اش در کمتر از یک سال آینده بی‌ثمر خواهد بود.

بلافاصله پس از پایان پروژه، عبدالملکی معاون اول رئیس جمهور که مجلس و جامعه را تشنه قربانیان بعدی در دولت سیزدهم دید، در اقدامی مدبرانه ساعت 14 روز جمعه، بازدید سرزده از مرکز 124 شهرک را برنامه ریزی می کند. وزارت صنعت، معدن و تجارت وظیفه او دریافت انتقادات و شکایات مردمی از اتحادیه های صنفی است. او آن را در دستور کار قرار داد و از عدم پاسخگویی به مردم گلایه کرد.

این اقدام مصادف با روزهایی است که وزیر صمت از مجلس کارت زرد دریافت کرد و پس از آن بحث جدی استیضاح فاطمی امین توسط برخی نمایندگان مجلس قابل تامل جدی است و این موضوع را به گونه ای مطرح می کند که گویی معاون اول رئیس جمهور تلاش جدی برای این موضوع دارد. کابینه را از قطار خارج کنید.همه افرادی که احتمالا با او مخالف هستند، حتی اگر رئیس جمهور به آنها نگاه مثبتی داشته باشد و در نهایت یک گردوی چینی جدید حداقل در تیم اقتصادی دولت سیزدهم بسازد!

دیدگاهتان را بنویسید