اختصاص پنج درصد طرح جهش مسکن در کشور آسیب دیدگان


ساعت: 14:32
تاریخ انتشار: 07/07/1401
کد خبر: 1900125

قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برای حل مشکل مسکن ایثارگران پنج درصد طرح جهش مسکن اجرا شده در استان های کشور مربوط به ایثارگران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب؛ سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثارگری اظهار داشت: برای حل مشکل مسکن ایثارگران پنج درصد طرح پرش مسکن در سال جاری اجرا شده است. استان های کشور با شهدا گره خورده است.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: 6130 نفر در استان مرکزی هدف بنیاد امور ایثارگران هستند و شرایط لازم برای دریافت تسهیلات مسکن را دارند و باید برای این افراد مسکن تامین شود.

وی ادامه داد: 870 هزار شهید در کشور تحت پوشش بنیاد شهید هستند و 80 هزار نفر از این افراد در زمینه دریافت مسکن، زمین و تسهیلات مسکن خدماتی دریافت نکرده اند.

معاون رئیس جمهور گفت: استان مرکزی استانی تاریخ ساز و استانی است که به واسطه تربیت امام خمینی (ره) بر عهده همه ملت ایران است.

وی ادامه داد: مردم ایران به دلیل شناخت مکتب اهل بیت(ع) و جهاد فی سبیل الله مدیون امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی هستند.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهدا باید مراقبت از نیت فداکاری را در دستور کار خود قرار دهند و از آنچه وارد مرحله جهاد فی سبیل الله شدند خارج نشوند.

وی افزود: تفاهم نامه ای بین بنیاد شهید و امور ایثارگران با استانداری مرکزی منعقد شد و بر اساس این تفاهم نامه قرار است 2000 واحد مسکونی در اختیار ایثارگران استان قرار گیرد و این در حالی است که تنها 325 قرارداد مسکن با ایثارگران منعقد شده است. در برنامه اقدام ملی

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: عناوینی که در 40 سال گذشته به ایثارگران حوزه زمین و مسکن اعطا شده کمتر از 30 درصد است.

وی ادامه داد: 648 گلزار شهدا و پنج هزار و 302 قبور شهید در استان مرکزی وجود دارد که از این تعداد 54 گلزار شهدا در این استان هنوز ساماندهی نشده است.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: تخصیص 100 میلیارد ریال منابع مالی برای سفر هیئت دولت به گلزار شهدای استان مرکزی در نظر گرفته شد و اعتبارات تخصیص یافته در سفر هیئت دولت به استان به منظور تکمیل گلزار شهدا اختصاص یافت.

وی گفت: بر اساس قانون دولت موظف به تعیین تکلیف فرزندان ایثارگران است و در استان مرکزی 26 نفر که شاغل نبودند منصوب شده اند و با کمک برنامه و بودجه. سازمان، اشتغال این افراد تضمین می شود».

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: تغییر وضعیت 310 ایثارگر از استان مرکزی در دستور کار است و بنیاد شهید و امور ایثارگران مرجع گزارش دهنده است و توان برخورد با دستگاه ها برای تغییر وضعیت ایثارگران را ندارد و فقط می تواند. سازمان هایی را که تحت این قطعنامه عمل می کنند گزارش نمی دهند

وی ادامه داد: اجرای مصوبه جایگزینی فرزندان شاهد در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارد و این موضوع از طریق شورای اسلامی در حال پیگیری است.

معاون رئیس جمهور افزود: در برنامه شکرگزاری از 4 هزار و 298 شهید از جمله نیمی از شهدای کشور و 11 هزار خانواده شهید نیز مورد استقبال مسئولان قرار گرفتند.

وی افزود: حوزه درمان حوزه گرانی برای بنیاد شهید و امور ایثارگران است و این حوزه 10 هزار میلیارد تومان بار مالی برای این نهاد به دوش می کشد در حالی که بودجه سالانه این نهاد 4 هزار و 400 میلیارد تومان است.

معاون رئیس جمهور گفت: 2 هزار میلیارد تومان بدهی در حوزه خدمات درمانی از دولت قبل برای بنیاد شهید و امور ایثارگران باقی مانده است و این سازمان برای جبران این بدهی ها دو راهکار شامل محدودیت خدمات یا کاهش سطح خدمات را دارد. .

قاضی زاده هاشمی گفت: تقاضای بیمه از این نهاد از دولت قبل یک هزار میلیارد تومان و سال گذشته هزار و 500 میلیارد تومان است.

وی خاطرنشان کرد: جنگ رسانه ای دشمن علیه کشور به ویژه جوانان آغاز شده و رسانه ها در خط مقدم جنگ رسانه ای دشمن علیه کشور قرار دارند و این نهادها نقش مهمی در خنثی سازی توطئه این دشمن دارند.

دیدگاهتان را بنویسید