ثبت نام 2 میلیون متقاضی طرح جهش مسکن/ 50 درصد قیمت سبد خانوار خرج مسکن می شود.

ساعت: 09:04
تاریخ انتشار: 14/9/1400
کد خبر: 1790900

قاسمی با اشاره به ثبت نام 2 میلیون متقاضی برای طرح جهش مسکن گفت: 50 درصد قیمت سبد خانوار صرف خرید مسکن می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر فلک، رستم قاسمی امشب در سفر به لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: لرستان دارای مردمی شهید و شجاع است، بزرگانی چون آیت الله بروجردی (ره) از این استان هستند و امیدواریم بتوانیم به تعهدات خود در قبال لرستان عمل کنیم. . «البته نگاه دولت قطعاً به استان است تا افرادی که این مزایا را دارند بتوانند از مزایای استان بهره ببرند.

وی با اشاره به طرح جهش مسکن افزود: تقاضا و نیاز به مسکن یکی از دغدغه هاست و در دولت جدید یکی از محوری ترین برنامه ها مسکن بود که یکی از دغدغه های مردم در سرپناه هاست. در بسیاری از شهرها 50 درصد سبد خانوار خرج مسکن می شود «ارزشش را دارد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مجلس قانون جهش مسکن را تصویب کرد که در مهرماه به دولت و قوه مجریه ابلاغ شد که چهار میلیون خانه باید در چهار سال ساخته شود که آماده سازی آن کمتر از سه ماه است. زیرساخت های نرم افزاری انجام شد که آماده سازی زمین یکی از مسائل مسکن است.

ثبت نام 2 میلیون متقاضی طرح جهش مسکن

قاسمی گفت: این کار به سرعت انجام شد و امروز دو میلیون متقاضی در سامانه این طرح ثبت نام کرده اند در حالی که در بسیاری از شهرها به دلیل حل نشدن مشکل زمین هنوز سامانه باز نیست، از سوی دیگر در قانون جیم و هیئت عالی مسکن ثبت نام بدون محدودیت را تایید کرد و انتظار می رود تعداد ثبت نام ها افزایش یابد.

وی گفت: اقدامات خوبی انجام شده و مشکل زمین 2 میلیون و 400 هزار واحدی حل شده و تا پایان امسال چهار میلیون خانه تعیین تکلیف می شود و 900 شهر نیز با توجه به دارایی های دولت و وزارت راه تعیین تکلیف می شوند. ” و شهرسازی زمین رایگان بود که فرصت خوبی برای مردم است. میلیون ها خانه باید ساخته شود، اما این دو میلیون خانه در دو مرحله است و همه استان ها برای آن آماده هستند و بسیاری از دستگاه هایی که زمین دارند، زمین این پروژه را تامین می کنند.

وی در خصوص اجرای این پروژه در لرستان گفت: بر اساس آمار جمعیتی باید ظرف مدت چهار سال 80 هزار بلوک در لرستان ساخته شود و در فاز اول 40 هزار بلوک ساخته شود.

آغاز ساخت 7000 واحد مسکونی

وزیر راه و شهرسازی گفت: در هر استان شورای مسکن راه اندازی شده و استاندار رئیس آن شورا است که باید تلاش کند تا پیشرفت کند. ساخت 7000 بلوک از فردا آغاز می شود، اما یکی از مشکلات این استان زمین است و با توجه به توپوگرافی مرکز استان و بسیاری از شهرها، محدودیت های دولتی برای زمین داریم. هیچ هدف مسکنی وجود ندارد که تبدیل به مسکن شود و زمین هایی را که ممکن است در حاشیه شهر نباشد را الحاق می کنیم و اولویت ما حل مشکل زمین است.

قاسمی گفت: اراضی دولتی موجود متعلق به هر اداره باید برای این پروژه اختصاص داده شود تا بتوان از آن نیز بهره برداری کرد، بنابراین زمین های واگذار شده به شرکت ها و ادارات طبق قانون باید ظرف مدت یک سال ساخته شود و در غیر این صورت، آنها باید برگردانده شود، زمین هایی که واگذار شده و ساخته نشده باید در دسترس مردم باشد، در مرکز استان محدودیت داریم و زمین هایی وجود دارد که می توان برای این پروژه مهیا کرد و توسعه خرم آباد مشکل را حل نمی کند. مشکل با این مقدار زمین یک شهر جدید برنامه ریزی کنید.

40 شهر جدید در کشور ساخته شده و در حال ساخت است

وی خاطرنشان کرد: 40 شهر جدید در کشور ساخته شده و در حال ساخت است و در این طرح شهرهای جدید را تصویب کرده ایم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ثبت نام داوطلب در استان 93 هزار نفر از هر دو طرح است که ممکن است مشخص شود و شرایط خاصی را نداشته باشد، البته این طرح برای اسکان افراد ضعیف و جوان است.

پروازهای لرستان در حال افزایش است

قاسمی به حوزه حمل و نقل اشاره کرد و افزود: حمل و نقل یکی از وظایف راه و شهرسازی است. در حوزه هوانوردی نیز از طرح توسعه فرودگاه بازدید شد و بر اساس گزارش ها، کار در مرحله نهایی است و 20 بهمن ماه به پایان می رسد.

وی گفت: پروازهای استان کم و متقاضی زیاد است، متقاضیان زیادی برای پرواز به تهران و مشهد وجود دارد و با توجه به اینکه فرودگاه لرستان مجوز مرزی برای حج و عتبات دارد، باید برنامه ریزی شود که به صورت ناوگروه فعالیت کند. تعداد پرندگان لرستان را افزایش می دهیم.

قاسمی با اشاره به اینکه هشت هزار کیلومتر راه در استان وجود دارد، گفت: قطعه راهداری بزرگراهی و راه های بین شهری و روستایی است. قطعه بزرگراه زمانی که هرم آباد – بروجرد – اراک و تهران تکمیل شد. ایجاد ایمنی جاده ها و کاهش تصادفات و گام بعدی در دستور کار قطعه بروجرد اراک است.

1400 میلیارد تن اعتبار برای راهداری لرستان

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: هزار و 400 میلیارد تن اعتبار سفر برای حوزه راه را شاهد بوده ایم و این با سایر وام ها متفاوت است و این وام می تواند برای توسعه و تحرک پروژه های استانی البته تسهیل کند. و سرعت بخشیدن به زمان . باید طبقه بندی وجود داشته باشد و وام سفر به استان ارائه شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: راه ها در اثر سیل آسیب دیدند و سایر راه های ارتباطی نیز آسیب دیدند، اما برای بازسازی پل ها و راه ها به پلدختر وام داده شد که 300 میلیارد تن راه روستایی دریافت کرد.

وی گفت: ارتفاع پل ها که در جریان سیل رخ داده است پیش بینی نشده است و در پروژه جدید این پیش بینی شده است همچنین در این قسمت به دیوار حائل به طول 30 کیلومتر نیاز داریم.

وزیر راه و شهرسازی به راه آهن اشاره کرد و افزود: راه آهن یکی از مطالبات مردمی است که پروژه استانی 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما این پروژه سه سال است و قبل از راه آهن خرم آباد – دوردو – اندیمسک تعطیل شده است. 60 درصد باقیمانده و پروژه سخت است و چندین مسیر کوهستانی سخت و پرهزینه است اما باید تکمیل شود.

قاسمی گفت: در این سفر باید بررسی کنیم که آیا این پروژه در صورت تامین منابع آن تکمیل می شود؟ یک برنامه 10 روزه برنامه ریزی کنید که در صورت تامین منابع، یک برنامه سه ساله است تا پروژه به جایی برسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید