وزیر کشور بر امدادرسانی فوری به آسیب دیدگان سیل اخیر تاکید کرد.

وزیر کشور با بیان اینکه آنچه در بارندگی ها و سیل اخیر رخ داده باید در 2 سطح کوتاه و بلندمدت پیگیری و کار شود، تصریح کرد: در کوتاه مدت باید جبران و خسارت ارزیابی شود و در این راه لازم است مسئولان را همراهی کنند. اما باید در درازمدت برخی مسائل را در نظر گرفت و فکر کرد که مثلاً چگونه می‌توان با اقدامات پیشگیرانه از وقوع سیل در آینده جلوگیری کرد تا شاهد چنین خسارتی نباشیم.

وی ضمن قدردانی از تمامی کسانی که در یک هفته اخیر برای کمک به سیل زدگان تلاش کردند، تصریح کرد: اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد علیرغم شرایط خاص جغرافیایی صعب العبور هیچ مصدومی نداشتیم نشان می دهد که کارهای خوبی انجام شده است. و کار را نشان می دهد. و این یک تلاش شبانه روزی بود.

وزیر کشور با اشاره به خسارات هنگفت وارده به مزارع پرورش ماهی در این ولسوالی و تلف شدن تعداد زیادی از ماهیان افزود: باید هر چه سریعتر به مالکان این مزارع ماهی کمک شود و ستاد اجرایی امام رد در این نگرش کمک کنند.

روی همچنین افزود: در برخی جاها در کشاورزی نیاز به خدمات بانکی و گاهی وام است و همه باید به کمک مردم بیاییم و نگذاریم بهره برداران این بخش بیش از این حرف بزنند.

وحیدی با بیان اینکه مرکز فرماندهی باید در هر منطقه به وظیفه خود عمل کند، گفت: مردم بدانند که مسئولان به فکر تک تک آنها هستند و بحران ها و تهدیدها باید به فرصت تبدیل شوند.

وزیر کشور همچنین در ستاد عملیات پیشگیری، هماهنگی و مقابله با بحران، با توجه به گزارش برخی دستگاه‌ها از حجم و میزان خسارات وارده، از جمله اینکه بارندگی موجب بسته شدن راه‌های 34 روستای بخشداری شده است. و خسارت 600 میلیاردی به جاده های کشور. وی خواستار افتتاح راه های روستایی تا شنبه آینده شد.

وحیدی با بیان اینکه راهداری استان برای بازگشایی این راه ها به 10 دستگاه لودر و بولدوزر نیاز دارد، گفت: نیازهای استان باید محاسبه و به ما ارائه شود و در صورت نیاز این ماشین آلات از استان های همجوار ارسال می شود.

وزیر کشور در خصوص مشکل قطعی آب شرب مردم و نیاز استان به 40 کیلومتر لوله و 10 تانکر آب این درخواست را به صورت تلفنی از محرابیان وزیر نیرو مطرح کرد که با موافقت وزیر نیز همراه بود.

وحیدی تاکید کرد: تا رفع مشکل آب شرب مناطق سیل زده، هلال احمر بسته های آب را در اختیار مردم قرار می دهد تا در تامین آب دچار مشکل نشوند.

وزیر کشور در گفتگوی تلفنی با وزیر جهاد کشاورزی ضمن تشریح خسارت سیل در این بخش، خواستار مساعدت این وزارتخانه برای تسریع در جبران خسارت شد.

دیدگاهتان را بنویسید