آغاز فرآیند بررسی اعتراض ارزشیابی معلم

آغاز فرآیند بررسی اعتراض ارزشیابی معلم

محسن زارعی در گفتگو با خبرنگار برنامه سلام شبکه خبر گفت: تاکنون 933 هزار و 508 معلم مورد ارزیابی قرار گرفته اند و از امروز رسیدگی به اعتراضات آغاز می شود.

زارعی با تشکر از معلمانی که در اجرای ارزشیابی معلمان در این مدت با وزارت آموزش و پرورش همکاری داشته اند و این کار بزرگ، رشادت و تلاش آنان تاج موفقیت آمیز بوده است، تصریح کرد: بر اساس ماده 14 آیین نامه ارزشیابی معلمان، اگر هر یک از ارزیابان در نحوه ارزشیابی مشکل داشته باشد و در صورت اعتراض به رتبه اعطایی به وی می تواند ظرف مدت 10 روز از زمان اعلام رتبه درخواست خود را از طریق سامانه به دبیرخانه کمیته حسابرسی ارسال کند.

رئیس مرکز سنجش و نظارت بر کیفیت آموزش نیز گفت: 25 تا 30 درصد معلمان به نمرات دریافتی اعتراض کرده اند و تاکنون اعتراضات دریافت شده و بررسی اعتراضات از امروز آغاز می شود. هیأت حسابرسی مرکزی با تشکیل کارگروه هایی با حضور معاونان آموزش متوسطه، آموزش ابتدایی، آموزشی و فرهنگی، تربیت بدنی و توسعه منابع، تشکیل کارگروه هایی را تصویب کرد که مسئولیت رسیدگی به ایرادات را به عهده دارند و دبیرخانه رسیدگی به ایرادات نیز تشکیل خواهد شد. واقع در واحد ارزیابی و اجرا

زارعی با اشاره به اینکه دسته بندی اعتراض معلمان به نمره گذاری متفاوت است، گفت: برخی از معلمان به نمره گذاری خود، برخی دیگر به نحوه رسیدگی و برخی دیگر احساس می کردند که نمی توانند مقالات را به درستی بارگذاری کنند.

رئیس مرکز ارزشیابی و نظارت بر کیفیت آموزش ادامه داد: در زمان اعتراضات، تمامی مراحل ارزشیابی در اختیار معلمان قرار می گیرد و آنها می توانند به هر بخشی اعتراض کنند و احساس کنند حقشان در این زمینه ضایع شده است.

زارعی تصریح کرد: بررسی ایرادات از امروز آغاز می شود و این بررسی بستگی به نوع اعتراضی دارد که انجام شده است، اما رسیدگی به اسناد چه از نوع آپلود و چه از نوع تبادل سند سریعتر از ایراداتی است که وارد شده است. ساخته شده به روشی که رتبه بندی پردازش می شود. خواهد بود.

رئیس مرکز سنجش و تضمین کیفیت همچنین در خصوص اظهارات وزارت آموزش و پرورش فعلی مبنی بر اعطای شایستگی به برخی معلمان، علاوه بر رسیدگی به ایرادات، گفت: پس از رسیدگی به ایرادات کمیته حسابرسی، شایستگی تعیین و تاریخ اجرای حکم بر اساس شایستگی در نظر گرفته خواهد شد. عناوینی که اکنون یاران در محاکمه دریافت کرده اند، عنوان شایسته ای را به خود اختصاص داده اند، اما کسی که به رتبه او اعتراض دارد، اعتراض خود را اعلام می کند.

زارعی تصریح کرد: در راستای تکریم بازنشستگان فرهنگی رسیدگی به پرونده آنان در اولویت است. پس از آن مدارک معلمان شاغل بررسی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید