آغاز فروش خودرو در سامانه یکپارچه توزیع خودرو از امروز

آغاز فروش خودرو در سامانه یکپارچه توزیع خودرو از امروز

روز جدید : مرحله اول فروش اضطراری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده غیرتاکسی در سومین دوره قرعه کشی تلفیقی خودرو اجرا می شود و بر این اساس 20 درصد از ظرفیت خودروهای عرضه شده به این طرح اختصاص می یابد.

ثبت نام مرحله سوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه توزیع خودرو از امروز 25 شهریورماه آغاز شد.

بنابراین خریداران خودرو می توانند از امروز تا جمعه 27 شهریور به مدت 3 روز در سامانه https://sale.iranecar.com ثبت نام کنند.

در این دوره از توزیع خودروها از طریق سامانه یکپارچه، فاز اول طرح جایگزینی خودروهای فرسوده اجرا می شود.

بر اساس این گزارش: 50 درصد خودروهای عرضه شده در این دوره سهمیه توسط طرح جوانان جمعیت، 20 درصد خودروهای قرعه کشی به خودروهای فرسوده و 30 درصد باقیمانده خودروهای عرضه شده به متقاضیان عادی اختصاص خواهد یافت.

به گفته سخنگوی وزارت امنیت، در سومین دوره قرعه کشی تلفیقی حدود 60 هزار خودرو عرضه می شود.

*جزئیات فاز اول فروش اضطراری طرح جایگزینی خودروهای فرسوده غیر تاکسی در سامانه یکپارچه

به گزارش فارس، شرایط و ضوابط ابلاغی از سوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت برای استفاده از طرح تعویض خودروهای فرسوده مطابق با اجرای بند (و) تبصره (7) بودجه سال 1401. قانون به شرح زیر است:

در اجرای بند (و) تبصره (7) قانون بودجه سال 1401، دارندگان خودروهای فرسوده واجد شرایط مندرج در آیین نامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و همچنین آئین نامه موضوع ماده (( 8) قانون هوای پاک و اصلاحات بعدی آن و تمایل به شرکت در قرعه کشی از سبد فروش خودروهای تولید داخل، می توانند در سامانه یکپارچه فروش ثبت نام کنند.

متقاضیان ملزم به ثبت شماره شناسایی (VIN)، شماره شاسی و شماره موتور و همچنین اطلاعات شخصی شامل نام، نام خانوادگی و کد کشور در سامانه فروش می باشند.

در صورت برنده شدن در قرعه کشی، مالکان موظفند در اسرع وقت به یکی از مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده در سایت حمل و نقل و سوخت مراجعه کرده و حداکثر ظرف مدت دو ماه مراحل اسقاط خودروی خود را انجام دهند.

متقاضیان واجد شرایطی که در قرعه کشی برنده شده و وسیله نقلیه خود را اسقاط کرده اند، نسبت به صدور و استفاده از گواهی اسقاط صادر شده در سامانه مرکز مدیریت حمل و نقل و سوخت و ارزش آن ادعایی نخواهند داشت.

متقاضیانی که در هیچ مرحله از مراحل ثبت نام تا زمان تحویل خودروی جدید، شرایط قانونی اعلام شده در بخشنامه را نداشته باشند، در هر مرحله از فرآیند از ادامه فرآیند منع می‌شوند و مدیر پروژه و شرکت سازنده خودرو نخواهند داشت. هر گونه تعهدی در قبال آنها داشته باشد.

بر اساس اجرای بند (و) تبصره (7) قانون بودجه سال 1401، وزارت حراست موظف است سهمیه لازم را که در قانون تعیین شده است، اختصاص دهد که در این دوره از تحویل خودرو 20 درصد جایگزینی اختصاص داده شده است. ظرفیت خودروهای فرسوده و استعلامات لازم در خصوص درج خودروی فرسوده توسط ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است در صورت احراز شرایط لازم برای استفاده از این طرح، متقاضیان باید مراحل ثبت نام و ثبت نام در شرکت های خودروسازی را طبق ضوابط، الزامات و رویه های اعلام شده از سوی ستاد حمل و نقل و مدیریت کل کشور طی کنند. سوخت‌ها و بخشنامه‌های شرکت‌های خودروسازی و پیگیری فرآیند توسط این دو دستگاه.

این محدودیت ها شامل تمام خودروهایی می شود که ممکن است توسط شرکت های خودروسازی در طرح های قرعه کشی و غیر قرعه کشی ارائه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید