آغاز مانور نظارت بر قیمت کالاهای اساسی/ برنج ایرانی ارزان شد


ساعت: 10:34
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1855014

وزیر جهاد کشاورزی از آغاز مانور نظارت بر زنجیره تامین، تولید و توزیع کالاهای اساسی و رعایت برخی قیمت ها در سراسر کشور از صبح امروز شنبه 21 خردادماه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به آغاز مانور نظارت بر زنجیره تامین، تولید و توزیع کالاهای اساسی از صبح امروز شنبه (21 خرداد) گفت: 4 هزار نفر در کشور هستند. برای نظارت بر کل زنجیره تامین، تولید و توزیع کالا کار می کند. آنها مسئول مواد غذایی اساسی هستند. از بسیج اصناف و بسیج وزارت جهاد کشاورزی نیز استفاده شد.

وی افزود: به منظور ارتقای یارانه ها و نظارت بر قیمت ها، نظارت بخشی از این زنجیره در کارخانجات مواد غذایی خواهد بود.

ساداتی نژاد کالاهای مورد نظر را شامل محصولات کشاورزی، لبنیات، حبوبات، برنج وارداتی، شکر و روغن عنوان و تصریح کرد: از ابتدای زنجیره توزیع تا فرآوری در کارخانه و توزیع آنها توسط بازرسان نظارت می شود. با توجه به قوانین جدید تعیین شده برای ساختار و افزایش اختیارات، مجازات ها نیز به نظارت کمک خواهد کرد. در این مانور قیمت هایی در نظر گرفته می شود تا در صورت ارائه بیشتر از هزینه، مشمول جریمه ها شوند. مردم نیز تخلف در فروش قیمت تعزیرات را به شماره 124 اعلام کنند.

وزیر جهاد کشاورزی درباره اقدامات برخی از کارخانه های لبنی برای افزایش قیمت محصولات خود اظهار کرد: شرکت های لبنی می توانند تنها 4 کالای اساسی را که قیمت آنها افزایش یافته و به کارخانه ها اعلام شده است، افزایش دهند.

وی ادامه داد: به غیر از اقلام اعلام شده سیگنال افزایش لبنیات دریافت کرده ایم که به دنبال لبنیات مورد نظر بودیم و قرار شد قیمت آن کاهش یابد. تخلفات اصلاح شده و همچنین نظارت مستمر داریم تا قیمت لبنیات افزایش پیدا نکند.

ساداتی نژاد یکی دیگر از تخلفات برخی لبنیات را کاهش تولید چهار قلم اصلی خواند و گفت: مقرر شد به هیچ عنوان از تولید این چهار قلم لبنیات کاسته نشود.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص برنج گفت: دلیل افزایش قیمت برنج ایرانی کاهش عرضه و مقداری سود است که منجر به کاهش قیمت برنج ایرانی شد. ما در فصل برداشت برنج هستیم که در آن تعدیل (کاهش) اعمال خواهد شد.

وی تاکید کرد که هم بخش دولتی و هم بخش خصوصی برنج خارجی با کیفیت بهتری وارد کرده اند که باعث کاهش قیمت آن می شود. همچنین با یک شرکت بازرگانی دولتی با 50 هزار هکتار زمین کاشت برنج قرارداد داریم که به محض ورود به بازار، قیمت برنج ایرانی کاهش می یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید