آغاز مبادله گاز ترکمنستان از اول ژانویه / افزایش تولید 200 هزار بشکه در روز با دانش ایران

ساعت: 10:24
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1794093

وزیر نفت در تشریح جزئیات طرح افزایش تولید نفت کشور از چاه های کم بازده با توان نخبگان ایرانی در شرکت های دانش بنیان گفت: این رویکرد انقلابی در صنعت نفت کشور خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد اوجی وزیر نفت گفت: مبادله گاز ترکمنستان به آذربایجان از اول ژانویه 2022 (11 ژانویه 1400) آغاز می شود.

وی افزود: حجم قرارداد سوآپ سالانه 1.5 تا 2 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی است. با توجه به محل دریافت گاز از ترکمنستان و محل ارسال گاز به آذربایجان، می توان از این فرصت برای کمک به پایداری شبکه گاز شمال در طول فصل استفاده کرد.»سال سرد.

وزیر نفت در خصوص برنامه جدید وزارت نفت برای افزایش راندمان تولید نفت از چاه های کم بازده گفت: این رویکرد انقلابی در صنعت نفت کشور خواهد بود.

عضو هیئت دولت گفت: هدف ما ارتقای ظرفیت تولید حدود 700 حلقه چاه نفت کم بازده در کشور است. چاه و خط لوله تا مرکز عملیات حدود 10 تا 12 میلیون دلار هزینه خواهد داشت. در این پروژه روی ذخایری کار می کنیم که در حال استخراج هستند و همه این امکانات از چاه تا تاسیسات سطحی موجود است، فقط ظرفیت چاه کاهش یافته است که با استفاده از ظرفیت علمی دانش، ظرفیت تولید چاه افزایش می یابد. شرکت های مستقر

وی ادامه داد: در این پروژه امکانات، تجهیزات، سکوها و… توسط وزارت نفت و شرکت‌های بهره‌بردار و دانش و توان فناورانه توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تامین می‌شود.»

وزیر نفت در خصوص تامین مالی این پروژه گفت: هر بار که تولید چاه با دانش و فناوری شرکت های دانش بنیان افزایش می یابد، شرکت های دانش بنیان در افزایش تولید چاه ها بین 3 تا 5 سال مشارکت می کنند.

وی افزود: قبل از ارائه این طرح از پتانسیل شرکت های دانش بنیان بازدید کردم و از حجم علم و فناوری در اختیار این شرکت ها بهره بردم که با تلاش جوانان نخبه کشور محقق شد. برخی از این شرکت ها دانش را از کشورهای اروپایی کسب و توسعه داده اند و برخی از این شرکت ها به ابتکار خود دانش و فناوری را کسب کرده اند.

اوجی گفت: من به پتانسیل شرکت های دانش بنیان ایرانی اعتقاد دارم. هزینه های پایین به دلیل استخدام نخبگان و ایجاد اشتغال است.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح حدود 700 حلقه چاه نفت 80 میلیون بشکه در سال یا به عبارتی 200 هزار بشکه در روز به تولید نفت کشور اضافه می شود و امیدواریم این پروژه وارد عملیاتی شود. فاز. سال آینده.”

وزیر نفت خاطرنشان کرد: در حال اعلام دعوت هستیم، شرکت های دانش بنیان باید پیشنهادات خود را ارائه کنند، طرح فناورانه آنها تایید شود و با روش جدید قرارداد منعقد و کار اجرایی آغاز شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید