توصیه دولت در زمینه واردات گاز از ترکمنستان / 2500 روستای مازندران از نعمت گاز برخوردارند

زمان: 09:31
تاریخ انتشار: 1400/08/12
کد خبر: 1781191

مقدم بیگلریان گفت: دولت به دنبال مشاوره برای واردات گاز از ترکمنستان است و اجرای این موضوع طبیعتا شرایط بهتری را برای گازرسانی در استان های شمالی ایجاد می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، مقدم بیگلریان سه شنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران در آستانه فصل سرما با تاکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی در هنگام مصرف بنزین از سوی مشترکان، گفت: طبیعتا هیچ بنده ای انتظار نتیجه خدمت خود، حادثه را ندارد. با عرض پوزش برای کاربر سرویس.

وی افزود: هر ساله با وجود تکرار این هشدار، شاهد اتفاقات ناگواری در حوزه مصرف کنندگان گاز طبیعی به ویژه در حوزه خانوار هستیم.

رئیس شرکت گاز مازندران با اشاره به اهمیت مصرف بهینه گاز توسط مشترکان خاطرنشان کرد: تنظیم وسایل گازسوز روی 18 تا 21 درجه به مصرف بهینه کمک می کند.

این مقام مسئول ادامه داد: بیش از 73 درصد مصرف ما مربوط به مصرف خانوار است که نسبت به بسیاری از استان های کشور بیشتر است، بنابراین با توجه به اینکه در انتهای شبکه انتقال گاز قرار داریم، بنابراین مدل مصرف باید باشد. تحت نظارت دقیق قرار می گیرد.»

بیگلریان گفت: تاکنون گازرسانی به 59 شهر و 2 هزار و 447 روستا در استان مازندران به اتمام رسیده است و میزان مصرف گاز در شهرهای استان 99.9 درصد و در روستاها حدود 95 درصد است.

وی گفت: از 2 هزار و 970 روستای استان که قابلیت گازرسانی دارند، تاکنون حدود 2 هزار و 447 روستا از نعمت گاز برخوردار شده اند و مابقی در برنامه های جاری و آینده قرار دارند.

رئیس شرکت گاز مازندران گفت: 625 هزار خانوار شهری و 435 هزار خانوار روستایی از گاز طبیعی استفاده می کنند و اکنون بالغ بر یک میلیون و 417 هزار اشتراک خانگی داریم.

این مقام مسئول افزود: در حال حاضر 103 هزار و 500 اشتراک عمومی، 13 هزار و 800 اشتراک داخلی داریم که از این تعداد سهم صنایع اصلی هزار و 300 واحد تولیدی است. همچنین در نظر داریم به سه نیروگاه بزرگ، ۲۳ نیروگاه کوچک و ۳۴ شهر صنعتی گازرسانی کنیم.

بیگلریان گفت: تا پایان امسال و اوایل سال آینده گازرسانی به شهرهای ساری و میاندورود به اتمام می رسد و تا پایان سال 1401 در تلاش هستیم تا روستاهای دارای امکانات نکا گازرسانی کنیم. بهشهر، گلوگا و هزار جریب.

وی تاکید کرد: به دنبال پروژه های داخلی برای افزایش انتقال گاز از ایستگاه فشار رشت به مازندران در رامسر هستیم و بالادست به دنبال اجرای چند پروژه تا قبل از زمستان امسال برای افزایش ظرفیت گاز در خط لوله 42 اینچی دامغان – کیاسر – نکا هستیم. .

رئیس شرکت گاز مازندران گفت: دولت برای واردات گاز از ترکمنستان به دنبال مشاوره است و اجرای این موضوع طبیعتا شرایط بهتری را برای ما ایجاد می کند.

این مقام مسئول بیان کرد: یکی از شروط قرارداد ما در قراردادهای صنعت، استفاده از سوخت مایع است که تا حدودی با ردیابی مضاعف انجام می شود و اجرای کامل آن به ما در تامین گاز داخلی کمک می کند. بخش.”

بیگلریان اذعان داشت: شرکت ملی گاز در اطلاعیه ای اعلام کرد با بهینه سازی خودرو خانه ها برای مدیریت مصرف انرژی، قیمت تمام شده خودرو خانه ها را پرداخت می کند و از این رو مشترکان متقاضی می توانند در سامانه https: // goc ثبت نام کنند. .nigc.ir بنابراین تا کنون، نزدیک به 500 نامزد ثبت نام کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه ها در مناطق روستایی به دلیل راه های کم عرض و کوهستانی مشکلات خود را دارد و در نظر داریم از کشور موجود در انتهای راه استفاده کنیم و البته اگر چنین ظرفیتی وجود نداشته باشد، لزوماً از پروژه های اقدام است. هماهنگی با دستگاه های مربوطه باعث کندی و تسریع اجرای پروژه ها می شود.

رئیس شرکت گاز مازندران یادآور شد: مشکل دیگر ما از سرگیری مناقصات است که برنامه های ما را کند می کند و چیزی جز برگزاری مناقصه برای انتخاب پیمانکار نداریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید