آقای لوکادیا; آیا آلن ویتل را می شناسید؟

آقای لوکادیا;  آیا آلن ویتل را می شناسید؟

یورگن لوکادیا پنجمین گل فصل خود را مقابل مس رفسنجان به ثمر رساند. این بازیکن که از هفته سوم برای پرسپولیس بازی می کند در رده دوم جدول بهترین گلزنان این فصل لیگ قرار دارد. پرسپولیس در طول تاریخ خود مهاجمان بی کیفیت زیادی داشته است اما این بار به نظر می رسد لوکادیا برخلاف مهاجمان قبلی پایتخت نه تنها از کیفیت مطلوبی برخوردار است بلکه می تواند جایگاه ویژه ای در تاریخ لیگ برتر داشته باشد.

لوکادیا چهارمین گلزن برتر خارجی پرسپولیس در لیگ برتر است

آلن ویتل، مهاجم پرسپولیس که در سال های اخیر در جام تخت جمشید حضور داشته، با 16 گل بهترین گلزن خارجی این تیم است و بیش از 40 سال است که این رکورد را در اختیار دارد. ابراهیم توره بهترین گلزن خارجی پرسپولیس در لیگ برتر است. این بازیکن در یک فصل حضور در پرسپولیس 11 گل به ثمر رساند.

یورگن لوکادیا با 5 گل در کنار گادوین منشا در رده چهارم برترین گلزنان خارجی تاریخ لیگ برتر پرسپولیس قرار دارد. بعد از توره، ایمون زاید با 7 گل و اسپیتیم آرفی با 6 گل. با این حال لوکادیا بهترین شروع را نسبت به 4 گلزن خارجی دیگر پرسپولیس در لیگ برتر داشته است.

لوکادیا در هفتمین بازی خود 5 گل به ثمر رساند، پیش از این بهترین آمار مربوط به ایمون زاید بود که در 9 بازی 5 گل به ثمر رساند. ابراهیم توره در 10 بازی 5 گل، اشپتیم آرفی 21 بازی و گادوین منشا در 29 بازی 5 گل به ثمر رساندند.

آیا او رکورد بهترین گلزن اروپا را خواهد شکست؟

لوسیانو پریرا، مهاجم فعلی مس رفسنجان با 96 گل برترین گلزن خارجی تاریخ لیگ برتر است و در رده چهارم لیگ برتر قرار دارد. رکورد این بازیکن که می تواند آمار خود را بهبود بخشد به نظر نمی رسد به این راحتی ها در دسترس باشد. دومین بازیکن خارجی برتر لیگ برتر نیز برزیلی است و لوسیانو ادینو با 82 گل در رده دوم قرار دارد.

برای لقب برترین گلزن اروپا در لیگ برتر، او باید به رده نهم جدول سقوط کند، جایی که اسپیتیم آرفی از آلبانی با 25 گل زده است و لوکادیا می تواند امیدوار باشد که به این رکورد برسد، اگرچه لوکادیا رقابت جدی در راه رسیدن به این رکورد دارد. . یکی از این رقبا در حال حاضر در پرسپولیس حضور دارد. گئورگی گلسیانی مدافع گرجستانی با 17 گل دومین گلزن برتر اروپا در تاریخ لیگ برتر است. یکی دیگر از گلزنان مطرح اروپایی در لیگ فعلی کوین یاماگا است که 13 گل به ثمر رسانده و می تواند زودتر از لوکادیا به رکورد آرفی برسد.

دیدگاهتان را بنویسید