آلودگی هوای استان قزوین تا روز دوشنبه ادامه دارد

وی افزود: اگر شاخص آلودگی هوا بین 151 تا 200 باشد یعنی در وضعیت ناسالمی قرار داریم که بر اساس داده های دریافتی از ایستگاه پایش هوای استان اکنون در این وضعیت قرار داریم.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست استان قزوین بیان کرد: دو ایستگاه سنجش هوا در شهرهای تاکستان و بویین زهرا داریم که هنوز مورد تایید سازمان محیط زیست قرار نگرفته اما استانداردسازی در حال انجام است و در صورت ورود زنجیره ای، تمامی شهرستان های استان تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

میرزاحسینی ادامه داد: اما با توجه به داده های ایستگاه های سنجش هوا مستقر در شهرستان های تاکستان و بوئین زهرا و داده های به دست آمده از شبکه بهداشت و درمان؛ شرایط جوی این دو شهر نیز ناسالم اعلام شده است.

وی بیان کرد: بر اساس گزارش هواشناسی، پایداری جو تا اواخر وقت دوشنبه در استان ادامه خواهد داشت که با این روند پیش بینی می شود آلودگی هوا در استان نیز ادامه داشته باشد.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست استان قزوین اذعان داشت: با توجه به اینکه پایداری جو در تمامی شهرستان های استان حاکم است، پیش بینی می کنیم بقیه شهرها نیز روند آلودگی هوا را دنبال کنند.

میرزا حسینی تصریح کرد: در این شرایط جوی ناسالم توصیه می شود به همه افراد به ویژه افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، کودکان و سالمندان از فعالیت های طولانی مدت در فضای باز خودداری کنند.

وی در پایان گفت: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی با توجه به جو پایدار در استان کمیته های اورژانس در سطح مناطق به ریاست فرمانداران در حال برگزاری است و نتایج آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید