آلودگی هوای تبریز وضعیت غیرعادی است/ صد و پنجاه میلیون هزینه تزیین اتاق مدیر!

ساعت: 18:41
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797250

جلسه امروز شورای شهرداری تبریز با تصمیم گیری برای تشکیل جلسه فوق العاده در خصوص آلودگی هوا و ارائه گزارش کسر بودجه ۹۹ پایان یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنایی، جلسه امروز شورای شهر تبریز با رونمایی از فرش دستباف و تمثال سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز شد.

دستور کار دوم، انتخاب سه عضو هیئت مدیره برای عضویت در هیات مدیره مرکز پژوهش ها به جای فریدون بابای منتخب قبلی و یک عضو مستعفی بود. فریدون بابایی مبتکر در این خصوص گفت: به دلیل مشغله کاری نمی توانم به پژوهشگاه به درستی مراجعه کنم.

زعفرانچیلر، احمدی، دهگانژاد و یوسف زاده مشاوران شورا برای این موضوع معرفی شدند که اعضای شورا حجت الاسلام کاظم زعفرانچیلر و روح اله دهگانه نژاد به عنوان اعضای هیئت مدیره و یوسف زاده به عنوان اعضای هیئت علمی انتخاب شدند.

آلودگی هوا و تشکیل جلسه فوق العاده شورا

در این جلسه نامه بابایی به رئیس شورا برای تشکیل جلسه فوق العاده برای مقابله با آلودگی هوای تبریز برگزار شد. بابای آقادم با اشاره به این نامه گفت: علی رغم پیگیری های انجام شده، امام جمعه تبریز و فرماندار تنها یک هفته است که نفت کوره را در نیروگاه متوقف کرده اند و آلودگی هوا همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: نیروگاه در اختیار بخش خصوصی زیر نظر شستا است که فیلتری برای سود بیشتر نصب نکرده و جان مردم را به خطر می اندازد؛ بر اساس ماده 2، اعضای شورا می توانند درخواست تشکیل جلسه فوق العاده داشته باشند که باید تشکیل شود. تایید سایر اعضا

عضو شورای شهرداری تبریز تاکید کرد: درخواست من این است که این جلسه امروز با حضور دادستان، مدیرکل محیط زیست و اعضای شورا برگزار شود.

پرویز هادی نیز در این خصوص گفت: چندین بار مسئولان در این زمینه به جلسات کمیته محیط زیست دعوت شده اند و آقای متفکر آزاد نیز گفته اند که پیگیر موضوع هستند. ما باید این موضوع را از تهران پیگیری و فشار بیاوریم وگرنه جلساتی که اینجا برگزار می کنیم تاکنون نتیجه ای نداشته است.

آیا تصمیمات تهران وحیانی است؟

یاسین بدجانی با بیان اینکه باید جلسه ای برگزار کنیم و مسئولان قضایی را دعوت به پاسخگویی کنیم، گفت: اگر گفتند این تصمیم تهران است باید در مقابل آن بایستیم، آیا تصمیمی که در تهران گرفته شده افشاگری است؟

وی ادامه داد: سرطان ریه در تبریز گسترده است و اگر جلوی این تصمیمات را نگیریم ممکن است تصمیمات بدتری بگیرند.

بابای همچنین از برخی مسئولان انتقاد کرد و گفت: یک موضوع آلودگی حمل و نقل عمومی است که تا چه اندازه توانسته ایم این ناوگان را نوسازی کنیم و بحث دیگر بحث مشورت با مردم است. کارمندی که هیچ کاری نمی تواند به مردم بگوید من غیرحرفه ای هستم، لااقل شما نفس بکشید و گاز کمتری مصرف کنید تا تهران بهانه نگیرد که مصرف گاز در استان زیاد است.

وی ادامه داد: وقتی صحبت از یک جلسه فوق العاده می شود به این معناست که شرایط غیرعادی است و جلسه باید امروز برگزار شود.

عباس رنجبر شهردار تبریز نیز گفت: متأسفانه یا خوشبختانه به دلیل آلودگی و فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی ما با 50 درصد ظرفیت فعالیت می کند، اما تناقض اساسی است و به کیفیت بنزین و نو واقف هستیم. اتوبوس ها. “ما نیستیم.

وی گفت: همانطور که می بینید حتی اتوبوس های جدید هم آلاینده هستند.

جلسه فوق العاده آلودگی هوا صبح فردا با رای گیری اعضای شورا برگزار می شود.

150 میلیون هزینه تزئین اتاق از محل اعتبارات اتاق های شهرستان!

روح اله دهگانه نژاد در تذکری به شهردار تبریز گفت: در شرایط نامناسب اقتصادی و مالی شاهد نشت آب در یکی از سازمان ها بوده ایم؛ یکی از مدیران سابق که اکنون هیچ مسئولیتی ندارد از تجهیزات آتش نشانی استفاده می کند.

وی ادامه داد: بدیهی است که برخی فکر می کنند همیشه مدیر هستند و خواهش می کنند شهردار تبریز باید این مسائل را بررسی کند و از این کارها جلوگیری کند.

یکی از اعضای شورای شهر تبریز گفت: مبلغی که آقای رنجبر برای ساماندهی اتاق های شهر دستور دادند 150 میلیون برای تزئین اتاق است!

زباله های تبریز 40 روز به محل دفن زباله نمی روند

بابایی اقدم همچنین در یادداشتی خاطرنشان کرد: در سطح شهر به ویژه منطقه 3 یک سری از مسئولان شهرداری کوچه را فروخته و اجازه ساخت و ساز غیرمجاز داده اند، بهتر است از این مشکل جلوگیری شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: حدود چهل روز است که زباله های خانگی تبریز به محل دفن زباله نمی رود، باید علت این مشکل بررسی شود.

بابایی آگدام یادآور شد: اخیرا از رمپ یوسف آباد بازدید کردیم که اقدام ارزشمندی است اما در این شرایط جوی بتن ریزی سخت است و باید در این زمینه اقداماتی انجام شود.

گزارش محرومیت بودجه 99

در دستور کار بعدی گزارش تفریغ بودجه شهرداری تبریز در سال 1399 بود که در آن علی نوایی باغبان اظهار داشت: کل درآمد محقق شده شهرداری در سال 1399 بالغ بر 5 هزار و 60 میلیارد تن است که اگر درآمدهای تکراری را حذف کنیم 4 می شود. هزار و 180 میلیارد تومان.

وی ادامه داد: 3400 از درآمدهای محقق شده مربوط به شهرداری در مرکز و مناطق و 1600 میلیارد دیگر مربوط به سازمان ها است که کل هزینه در مجموعه شهرداری 4100 میلیارد تن است که نسبت به تغییر بودجه 78 درصد است. .

رئیس کمیته برنامه و بودجه گفت: 40 درصد هزینه ها جاری و 60 درصد مابقی هزینه های عمرانی است که 1500 میلیارد تن هزینه جاری محقق شده که 95 درصد هزینه ها پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: طبق قانون هزینه های ساخت نباید کمتر از 40 درصد هزینه ها باشد که رعایت می شود و حدود 55 درصد هزینه های شهرداری در سال 99 هزینه های عمرانی است.

این باغدار گفت: 77 درصد از هزینه های جاری شهرداری صرف حقوق پرسنل شهرداری می شود که حدود 32 درصد از کل هزینه های شهرداری را شامل می شود.

وی با بیان اینکه میزان بدهی شهرداری در پایان سال 1300 میلیارد تن بوده است یادآور شد: 150 میلیارد تن مربوط به وام، 498 میلیارد تن اوراق مشارکت و 488 میلیارد تن مربوط به بدهی 488 شخص حقیقی و حقوقی بوده است. . .

دیدگاهتان را بنویسید