آلودگی هوا در تهران و کرج به سطح «بسیار ناسالم» رسید/ هواشناسی: از تردد غیرضروری خودداری کنید

آلودگی هوا در تهران و کرج به سطح «بسیار ناسالم» رسید/ هواشناسی: از تردد غیرضروری خودداری کنید

سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم پایداری و سکون جو نسبت به افزایش غلظت آلاینده ها در تهران و کرج تا حد “بسیار ناسالم” هشدار داد و بر لزوم پرهیز از تردد غیرضروری برای همه گروه ها و پرهیز از فضای باز و فیزیکی و ورزشی تاکید کرد. فعالیت ها.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ، از پایداری جو با تجمع و افزایش غلظت آلاینده های هوا از یکشنبه تا چهارشنبه (20 تا 24 آذرماه) در تهران و کرج خبر داد.

در نتیجه این خطر جوی، پیش بینی می شود که شاخص های آلودگی هوا افزایش یابد، غلظت آلاینده ها افزایش یابد و کیفیت هوا به سطوح ناسالم برای همه گروه ها کاهش یابد.

سازمان هواشناسی برای کاهش خسارات ناشی از آلودگی هوا، کاهش تردد وسایل نقلیه و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر پرهیز از تردد غیرضروری برای همه گروه‌ها، پرهیز از فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز و اتخاذ تصمیمات لازم را به عمل آورد. اقدامات مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده ها را به سطوح بسیار ناسالم توصیه می کند.

آن سازمان همچنین نسبت به پایداری جو با افزایش غلظت آلاینده‌های هوا و کاهش کیفیت هوا از یکشنبه تا چهارشنبه (11 تا 14 دی) هشدار زرد داد.

این شرایط جوی روز یکشنبه در اراک، یزد، اصفهان، اهواز، سه شنبه در اراک، اصفهان، اهواز، تبریز، یزد، سمنان و مشهد و چهارشنبه در اراک، اصفهان، یزد، سمنان، مشهد پیش بینی می شود.

در نتیجه این شرایط جوی دور از انتظار نیست که شاخص آلودگی هوا برای گروه های حساس به سطح ناسالم برسد و در صورت عدم کنترل منابع ثابت و متحرک آلاینده به ویژه در مناطق پرتردد، این شاخص به سطح ناسالم افزایش یابد. سطح ناسالم برای همه گروه ها

برای جلوگیری از آسیب ها و خطرات ناشی از این شرایط جوی، مدیریت بهینه مصرف سوخت فسیلی، کنترل فعالیت های آلاینده صنعتی، کاهش ترددهای غیرضروری و پرهیز از ورزش در فضای باز به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری های قلبی و تنفسی توصیه می شود. بیماری ها

در هشدار نارنجی سازمان هواشناسی، یک پدیده جوی پیامدهای منفی و خسارات احتمالی پیش بینی شده است. هشدار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با یک رویداد مضر صادر می شود. هشدار زرد به این معنی است که یک پدیده جوی رخ خواهد داد که ممکن است باعث اختلال در سفر و فعالیت های روزانه شود. این هشدار برای اطلاع رسانی به مردم صادر می شود تا بتوانند برای رویارویی با پدیده جوی کمی شدیدتر از حد معمول آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید