اعلام هشدار هواشناسی سطح قرمز؛ مردم فارس از تردد در جاده ها خودداری کنند

اعلام هشدار هواشناسی سطح قرمز؛  مردم فارس از تردد در جاده ها خودداری کنند

روز جدید خلیل عبداللهی با اشاره به صدور اخطاریه هواشناسی در سطح قرمز مبنی بر تشدید بارندگی های موسمی همراه با وزش باد شدید موقتی و جاری شدن سیل و در مناطق مستعد همراه با تگرگ، وزش باد و گرد و غبار از روز سه شنبه 13 مرداد لغایت جمعه 16 مرداد ماه. در سطح استان، به کلیه استانداری ها و نهادهای عضو ستاد مدیریت بحران استان فارس و شهرداری های تابعه استان، لزوم حفظ آمادگی و تامین امکانات و تجهیزات در اختیار برای رسیدگی و مدیریت خطر قریب الوقوع اعلام شده است.

مدیرکل بحران استانداری فارس گفت: بر اساس هشدار هواشناسی مردم استان فارس در این هفته از هرگونه کمپینگ، مسافرت و سکونت در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها به شدت پرهیز کنند.

خلیل عبداللهی با اشاره به صدور هشدار هواشناسی در سطح قرمز مبنی بر تقویت بارندگی های موسمی همراه با وزش باد شدید موقتی و جاری شدن سیل و در مناطق مستعد همراه با تگرگ، وزش باد و گرد و خاک از روز سه شنبه 13 مرداد لغایت جمعه 16 مرداد ماه. در سطح استان ها و نهادهای عضو ستاد مدیریت بحران استان فارس و شهرداری های تابعه استان، لزوم حفظ آمادگی و تامین امکانات و تجهیزات در اختیار برای رسیدگی و مدیریت خطر قریب الوقوع اعلام شده است.

وی همچنین توصیه اکید کرد که مردم شریف استان فارس در مدت مذکور از تردد و استقرار در حاشیه رودخانه های فصلی، ارتفاعات و چرای دام در نقاط مرتفع خودداری کنند. همچنین شهروندان کرمی هشدارهای هواشناسی را جدی گرفته و در بازه زمانی مشخص شده از فعالیت های خطرناک خودداری کنند.

ضمناً عشایر محترم باید از هرگونه فرسایش حاشیه رودخانه ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند و خطرات صاعقه را جدی بگیرند. کشاورزان محترم باید محصولات کشاورزی را جمع آوری و در مناطق سرپوشیده مناسب نگهداری کنند و برای استحکام فضاها و تأسیسات گلخانه ای آمادگی داشته باشند و از محصول مراقبت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید