هشدار هواشناسی تهران/از تردد غیرضروری خودداری کنید

اداره کل هواشناسی استان تهران با اشاره به تداوم پایداری نسبی جو، کاهش کیفیت هوا و آلودگی از روز شنبه (5 آذر) تا چهارشنبه (9 آذر) نسبت به آلودگی سطحی هشدار زرد داد: پایداری نسبی جو، عدم حضور. رصد باد و افزایش غلظت آلاینده های جوی (به ویژه 14.5 ساعت) در شهرهای تهران، اسلامشهر، بهارستان، پاکدشت، پیشوا، قدس، ری، شمیرانات، شهریار، رباط کریم، کرچک، ملارد و ورامین پیش بینی می شود.

بنابراین پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوا برای گروه‌های حساس به سطح ناسالم برسد و در صورت عدم کنترل منابع آلاینده، پس از چند ساعت برای همه گروه‌ها ناسالم خواهد بود. در این راستا اداره کل هواشناسی استان تهران کاهش ترددهای غیرضروری و پرهیز از ورزش در فضای باز به ویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری های قلبی و تنفسی، کاهش تردد وسایل نقلیه و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی را توصیه کرد.

به گزارش ایسنا، هشدار زرد به معنای وقوع پدیده جوی است که ممکن است باعث اختلال در رفت و آمد و کار روزانه شود. این هشدار برای اطلاع رسانی به مردم صادر می شود تا بتوانند برای مواجهه با پدیده جوی کمی شدیدتر از حد معمول آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید