آمادگی ایران برای کمک به حل مشکلات ادامه تحصیل دختران افغان


ساعت: 13:58
تاریخ ارسال: 10/03/1401
کد خبر: 1919548

دستیار وزیر امور خارجه گفت: امروز با دعوت از رئیس سفارت افغانستان ضمن تشریح موضع سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در خصوص تعلیق تحصیل دانشجویان دختر در دانشگاه های افغانستان، آمادگی جمهوری اسلامی ایران به طرق مختلف از جمله از طریق «تبلیغ آنلاین و استفاده از زیرساخت‌های موجود در ایران» به حل مشکلات دختران در حال تحصیل کمک کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید رسول موسوی، دستیار وزیر امور خارجه در این رابطه در صفحه توئیتر خود نوشت: امروز همزمان با دعوت از رئیس سفارت افغانستان ضمن تشریح موضع سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در خصوص تعلیق برجام. تحصیل دانشجویان دختر در دانشگاه های افغانستان، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حل مشکلات «تداوم تحصیل دختران را به طرق مختلف اعم از آنلاین و زیرساخت های موجود در ایران اعلام کردم».

ناصر خانانی سخنگوی وزارت امور خارجه روز پنجشنبه در واکنش به خبر توقف ادامه تحصیل دختران در دانشگاه های افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان همسایه افغانستان و علاقمند به صلح است. ثبات و توسعه در این کشور، تاسف شنیدن وجود موانع تحصیلات عالی دانشگاهی برای دختران و زنان در افغانستان ناامید کننده است.

کنعانی افزود: جمهوری اسلامی ایران امیدوار است مسئولان ذیربط افغانستان به سرعت موانع را برطرف کرده و زمینه را برای از سرگیری تحصیل دانش آموزان دختر و پسر آن کشور در تمامی مقاطع تحصیلی فراهم کنند تا بتوانند نقش موثرتری ایفا کنند. در تعلیم علم و دانش، انکشاف و شکوفایی افغانستان را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید