آمار تکان دهنده از بحران آب

آمار تکان دهنده از بحران آب

روز جدید علی سیدزاده، مدیرکل دفتر مدیریت مصرف کشور نیز از کاهش 100 میلیون مترمکعبی حجم ذخیره سازی سدهای تهران خبر داد. در برخی از آب انبارهای تهران؛ ارتفاع آب که باید 4 متر باشد به 70 سانتی متر رسیده است که فراتر از تهران نسبت به 5 سال گذشته سهم سدهای کشور 30 ​​درصد کاهش نشان می دهد. آمارها نشان می دهد 500 شهر کشور در تامین آب شرب مشکل دارند و 101 شهر در «تامین آب قرمز» هستند!

فرارو- زنگ خطر بحران آب در کشور بلندتر از گذشته به صدا درآمد. استان هایی مانند خوزستان، همدان، کهکیلو، بویراحمد و اصفهان چند ماهی است که با بحران شدید کم آبی دست و پنجه نرم می کنند. یک و نیم میلیون نفر در سیستان و بلوچستان با کمبود آب مواجه هستند و آبرسانی در بسیاری از مناطق با تانکر انجام می شود. اکنون بحران تهران را فرا گرفته است.

علی سیدزاده، مدیرکل دفتر مدیریت مصرف کشور نیز از کاهش 100 میلیون مترمکعبی حجم ذخیره سازی سدهای تهران خبر داد. در برخی از آب انبارهای تهران؛ ارتفاع آب که باید 4 متر باشد به 70 سانتی متر رسیده است که فراتر از تهران نسبت به 5 سال گذشته سهم سدهای کشور 30 ​​درصد کاهش نشان می دهد. آمارها نشان می دهد 500 شهر کشور در تامین آب شرب مشکل دارند و 101 شهر در «تامین آب قرمز» هستند!

همچنین 300 شهر در معرض کمبود آب هستند و بیش از 8 هزار روستا از طریق تانکر آبرسانی می شود.کارشناسان حوزه آبخیزداری و هیدروژئولوژی نسبت به ورشکستگی آب هشدار داده اند که ذخایر آبی ایران تا 36 سال آینده تمام خواهد شد. فقط 36 سالشه! همه این آمارها و شاخص ها نشان می دهد که با یکی از بحرانی ترین شرایط کم آبی مواجه هستیم و این بحران چند علت دارد:

دیدگاهتان را بنویسید