زنان مدیران اقتصادی خانواده هستند/ آمار تکان دهنده مصرف لوازم آرایشی در کشور


ساعت: 11:44
تاریخ انتشار: 1301/07/06
کد خبر: 1899804

مریم غلامی گفت: زنان به نوعی مدیر اقتصاد کشور هستند زیرا زندگی آنها به طور مستقیم بر جامعه تأثیر می گذارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مریم غلامی معلم سبک زندگی در گفت و گو با خبرنگار تیتریک به نقش زنان در اداره خانه و اقتصاد جامعه اشاره کرد و گفت: زنان به یک معنا مدیر اقتصاد یک کشور هستند زیرا سبک زندگی آنها به طور مستقیم بر جامعه تأثیر می گذارد.

وی ادامه داد: تفکر سرمایه داری زنان را ابزاری برای رسیدن به اهداف اقتصادی خود می داند و این نگاه باعث دور شدن زنان از نقش مدیریتی در خانه و خانواده می شود.

غلامی افزود: در تفکر غربی برگرفته از نگاه سرمایه داری، زنان به شخصیت مصرفی تبدیل شده اند که در سبک زندگی ایرانی-اسلامی جایگاهی ندارد.

این سخنران توضیح داد: ترویج روحیه مصرف گرایی برخاسته از سبک زندگی غربی به ویژه در اینستاگرام، زنان ایرانی را به این سمت گرایش داده است.

وی گفت: اگر جلوی این فرهنگ مصرف گرایی را نگیریم، بخش قابل توجهی از درآمد خانوار صرف ظاهر زن خانواده می شود که در حال حاضر در برخی خانواده ها رایج است.

غلامی ادامه داد: دشمن می خواهد این فرهنگ را در جامعه گسترش دهد تا زن از نقش شوهر و تربیت غافل شود.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: دشمن با جنگ شناختی فرهنگ تجمل گرایی را وارد خانواده ها کرده و بخشی از زندگی ایرانیان کرده است.

وی بیان کرد: امروز در سایه تبلیغات منفی، ایران جزو کشورهای اول استفاده از لوازم زیبایی و جراحی زیبایی است.

غلامی ادامه داد: اگر زنان را متوجه اقدامات نادرست خود که برگرفته از تبلیغات رسانه‌ای است، نکنیم، دشمن تلاش می‌کند زنان را تا حد تخریب بنیان خانواده به فساد بکشاند.

این استاد دانشگاه در خاتمه خاطرنشان کرد: جهاد تبیین با ابزار رسانه ای برای جلوگیری از فرهنگ تجمل گرایی و تفکر سرمایه داری در کشور مهم و ضروری است. امیدوارم مسئولان متوجه جنگ ادراکی دشمن باشند و برنامه ریزی دقیقی برای مقابله با آن داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید