آمریکا باید سیاست غلط اعمال فشار حداکثری بر ایران را اصلاح کند

ساعت: 21:45
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780839

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز گفت: «ایالات متحده مقصر اصلی بحران کنونی بر سر برنامه هسته ای ایران است. به همین دلیل است که واشنگتن باید سیاست غلط فشار حداکثری علیه تهران را اصلاح کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری هفتگی تاکید کرد که ایالات متحده به عنوان مقصر اصلی بحران هسته ای کنونی ایران، باید سیاست اشتباه خود مبنی بر اعمال فشار حداکثری بر تهران و ایران را به طور کامل اصلاح کند تا بر تعهد کامل خود تاکید کنند. برای انجام وظایف خود (بر اساس برجام)؛ سایر احزاب (کشورهای 4+1) نیز باید در این زمینه نقش سازنده ای ایفا کنند.

به گزارش تارنمای وزارت امور خارجه چین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین ادامه داد: اجرای موثر برجام تنها راه صحیح برای حل و فصل موضوع هسته ای ایران است و پکن قویا از بازگشت برجام به مسیر درست تا حد امکان حمایت می کند. به زودی.”

وی افزود: در شش دور مذاکرات برای احیای تعهدات برجام در نیمه اول سال جاری پیشرفت چشمگیری حاصل شده است. همه طرف ها باید هر چه زودتر مذاکرات را از سر بگیرند و به دنبال راه حل های منعطف و واقع بینانه برای مسائل باقی مانده باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید