اعمال فشار آمریکا بر ایران با تحریم های اطلاعاتی/ عدم تحمیل خواسته های آمریکا بر ایران


ساعت: 13:27
تاریخ انتشار: 1301/06/19
کد خبر: 1896383

امیرعلی ابوالفت گفت: آمریکا با وجود اینکه تا حدودی در ایجاد هراس از ایران در جهان موفق بوده است، اما در هدف اصلی خود که وادار کردن کشورمان به بازنگری در حوزه های هسته ای، دفاعی و منطقه ای است، ناکام مانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیرعلی ابوالفت، کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با خبرنگار مرات، با اشاره به سابقه آمریکا در تحریم مکرر نهادهای امنیتی و نظامی ایران به بهانه های مختلف، اظهار داشت: در این راستا، دولت آمریکا به دنبال تحریم های مکرر نهادهای امنیتی و نظامی ایران است. وی تصریح کرد: این بار آمریکا از ادعای دروغ آلبانی مبنی بر حمله سایبری ایران علیه زیرساخت های این کشور که یکی از متحدان آمریکا در ناتو است استفاده کرد. او ایران را تحریم کرد تا کشورمان را در این زمینه پاسخگو باشد.

این کارشناس مسائل بین الملل خاطرنشان می کند: آمریکا به بهانه های مختلف اتهامات مختلفی مانند ترور سلمان رشدی، توقیف کشتی های آمریکایی یا حمله سایبری به آلبانی را علیه ایران وارد می کند. وی اذعان داشت: آمریکا با این اتهامات به دنبال ایجاد تنش در عرصه های دیگر برای تحت فشار قرار دادن ایران برای رسیدن به هدف اعلام شده خود یعنی تامین خواسته های آمریکا از طرف ما در قالب برجام پلاس، برجام 2، 3، 4 و … است. ..

وی در ادامه افزود: این فشار از جنگ های روایی و تبلیغاتی شروع شد و شامل ترور شخصیت ها، انواع تحریم ها و حملات سایبری بود. در واقع، ایالات متحده ایران را به یک جنگ چندجانبه و ترکیبی کشانده است تا ایران را متقاعد کند که به خواسته هایش در مذاکرات عمل کند.

ابوالفتاح با اشاره به بی اثر بودن تحریم ها علیه نهادهای امنیتی بر روابط اقتصادی ایران با سایر کشورها گفت: هدف آمریکا از این تحریم ها ترساندن سایر کشورهای جهان به ویژه کشورهای همسایه از تعامل سیاسی و اطلاعاتی با ایران است. همکاری در منطقه و ایجاد ترس از ایران به عنوان یک کشور تروریستی و ناقض حقوق بشر که دولت ها را نیز در معرض حملات سایبری قرار می دهد. خوب.

این کارشناس مسائل آمریکا در ادامه با بیان اینکه هر چه ترس از ایران در جهان بیشتر شود، این موضوع بر روابط ایران با سایر کشورها در عرصه های دیگر تأثیر می گذارد، تصریح کرد: پروژه ایران هراسی آمریکا به دنبال قطع روابط فرهنگی و سیاسی با کشورهای دیگر است. کشورها در کنار ایران هستند، به عنوان مثال عدم صدور روادید برای ورزشکاران و هنرمندان کشورمان برای شرکت در مسابقات و رویدادهای فرهنگی سایر کشورها از نتایج این طرح است.

وی در پایان گفت: با وجود اینکه آمریکا تا حدودی در ایجاد هراس از ایران در جهان موفق بوده است، اما در هدف اصلی خود که مجبور کردن کشورمان به بازنگری در حوزه های هسته ای، دفاعی و منطقه ای خود است، ناکام مانده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید