آمریکا دو مقام اطلاعاتی ایران را تحریم کرد

آمریکا دو مقام اطلاعاتی ایران را به بهانه «نقض حقوق بشر، توطئه علیه مقامات آمریکایی و مخالفان حکومت ایران» تحریم کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) مجید دستجانی فراهانی و محمدمهدی خانپور اردستانی را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

این وزارتخانه مدعی شد: فراخانی و اردستانی برای انتقام از قتل قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس ارتش، افرادی را برای انجام عملیات های مختلف در آمریکا از جمله علیه مقامات فعلی و سابق دولت آمریکا جذب کرده اند. سپاه پاسداران انقلاب. آن‌ها همچنین افرادی را برای فعالیت‌های نظارتی که بر مکان‌های عبادت، مشاغل و سایر امکانات در ایالات متحده متمرکز شده بودند، استخدام کردند.

ساعاتی پیش انگلیس در ادامه اقدامات ضد ایرانی خود پنج مقام ایرانی را به بهانه حقوق بشر به فهرست تحریم های خود اضافه کرد.

از افراد تحریم شده می توان به «علی صالحی»، دادستان عمومی و انقلاب تهران، «مسعود درشتی» مدیرعامل مترو تهران، «علیرضا ادیانی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی، «علی اکبر جاویدان» فرمانده انتظامی هرمزگان و «حسن مفهمی» مازندران اشاره کرد. فرمانده نیروی انتظامی.

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که بر اساس این تحریم ها، دارایی های احتمالی این افراد در انگلیس، آمریکا و کانادا مسدود شده و اجازه سفر به این کشورها را ندارند.