آمریکا شورای عالی فضای مجازی را تحریم کرد/ برای 11 مقام ایرانی محدودیت روادید اعمال کرد

آمریکا شورای عالی فضای مجازی را تحریم کرد/ برای 11 مقام ایرانی محدودیت روادید اعمال کرد

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای تحریم‌هایی را علیه افراد و نهادهای ایرانی به بهانه دست داشتن در «نقض حقوق بشر» در ایران توسط این نهاد و وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد. وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که محدودیت‌های ویزا را برای 11 مقام ایرانی اعمال کرده است که آنها را مسئول «رفتار نادرست، دستگیری، قتل یا همدستی در شرکت‌کنندگان در تظاهرات و سلب حق آزادی بیان آنها می‌داند». و تجمع مسالمت آمیز منکر است».
سایت منتخب خبری تحلیلی (Entekhab.ir):

ایسنا: وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای از تحریم افراد و نهادهای ایرانی به بهانه دست داشتن در «نقض حقوق بشر» در ایران توسط این نهاد و وزارت خزانه داری آمریکا خبر داد.
فقط با 20% پیش پرداخت و مابقی اقساط بلند مدت تا 18 ماه ثبت نام کنید!

فقط با 20% پیش پرداخت و مابقی اقساط بلند مدت تا 18 ماه ثبت نام کنید!
پیشنهاد امروز
yektanet-logo-sign

پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که «تداوم نقض حقوق بشر در ایران» در ادامه سیاست مداخله جویانه این کشور در قبال امور داخلی ایران به ویژه در چند ماه گذشته را محکوم می‌کند.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که محدودیت‌های ویزا را برای 11 مقام ایرانی اعمال کرده است که آنها را مسئول «رفتار نادرست، دستگیری، قتل یا همدستی در شرکت‌کنندگان در تظاهرات و سلب حق آزادی بیان آنها می‌داند». و تجمع مسالمت آمیز منکر است».

در این بیانیه آمده است که وزارت خزانه داری ایالات متحده چهار نفر را در ایران تحریم کرده است که گفته می شود «با نقض جدی حقوق بشر در ایران مرتبط هستند» و آن را «ایفای نقش در سرکوب خشونت آمیز اعتراضات در ایران» خواند.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، وزارت دارایی این کشور و همچنین شورای عالی فضای مجازی را تحریم کرده است.

در این بیانیه اشاره شده است که این اقدامات تحریمی جدید علیه ایران با هماهنگی کامل با انگلیس انجام شده است.

روز گذشته وزارت خارجه انگلیس از تحریم چهار مقام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دلایل حقوق بشر خبر داد.

اتحادیه اروپا با تکرار ادعای «نقض جدی حقوق بشر در ایران»، یک شرکت و هشت فرد ایرانی از جمله مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بنیاد همکاری سپاه را تحریم کرد.

در پی این اقدام، وزارت امور خارجه ایران از تحریم متقابل افراد و نهادهای بریتانیا و اتحادیه اروپا خبر داد و گفت: اقدامات آنها در اعمال و تقویت تحریم‌های سرکوبگرانه نقض آشکار اصول اساسی حقوق بین‌الملل است. منشور متحد ملل

دیدگاهتان را بنویسید