آمریکا: لغو تحریم‌های نفتکش‌های مرتبط با ایران

آمریکا: لغو تحریم‌های نفتکش‌های مرتبط با ایران

روز جدید : این نفتکش با انتشار اخباری در روز جمعه مبنی بر اینکه کره جنوبی می تواند دارایی های توقیف شده ایران را در پی از سرگیری مذاکرات هسته ای در وین مصادره کند، از تحریم های دولت آمریکا آزاد شد.

همزمان با هشتمین دور مذاکرات در وین، سرویس کنترل مالی وزارت خزانه داری آمریکا از لغو تحریم ها علیه یک نفتکش مرتبط با ایران خبر داد. با این حال، یکی از مقامات این وزارتخانه در مصاحبه ای گفت که این اقدام منعکس کننده تغییر سیاست تحریمی واشنگتن علیه ایران نیست.

رسانه های آمریکایی گزارش دادند که دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) روز دوشنبه با صدور بیانیه ای از لغو تحریم ها علیه نفتکش عمان پراید خبر داد.

سخنگوی وزارت خزانه داری گفت: این حذف از لیست نشان دهنده تغییر سیاست تحریمی دولت آمریکا علیه ایران نیست و ربطی به مذاکرات برجام ندارد.

سخنگوی وزارت دارایی گفت که سرویس کنترل دارایی های خارجی وزارت دارایی این تصمیم را پس از بررسی های گسترده و تضمین هایی مبنی بر “تغییر کامل، یعنی مالکیت کشتی و خدمه و مدیریت آن” گرفته است. او گفت: «یک فرد غیرمجاز تا حدودی بر این موضوع کنترل دارد.

این نفتکش با انتشار اخباری مبنی بر مصادره دارایی های توقیف شده ایران توسط کره جنوبی در پی از سرگیری مذاکرات هسته ای در وین، از تحریم های دولت آمریکا آزاد شد.

یک منبع آگاه روز جمعه به خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گفت که قرار است مذاکراتی در ماه آینده در کارگروه سئول برای بحث در مورد اختلاف تهران و سئول بر سر دارایی های مسدود شده ایران برگزار شود.

هشتمین دور مذاکرات هسته ای قدرت های جهانی و ایران در وین روز جمعه برای احیای توافق برجام به حالت تعلیق درآمد و هیات های مذاکره کننده برای رایزنی و تصمیم گیری های سیاسی به پایتخت ها بازگشتند. انریکه مورا، هماهنگ کننده اتحادیه اروپا گفت که مذاکرات به زودی از سر گرفته خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید