آمریکا یک بالن جاسوسی دیگر را در آلاسکا ساقط کرد

آمریکا یک بالن جاسوسی دیگر را در آلاسکا ساقط کرد

جان کربی هماهنگ کننده امور استراتژیک کاخ سفید جمعه شب اعلام کرد که یک بالن جاسوسی دیگر در حریم هوایی آلاسکا سرنگون شده است. کربی گفت که ایالات متحده نمی داند که آیا شیئی که امروز سرنگون شد دولتی است یا خصوصی.

جان کربی هماهنگ کننده امور استراتژیک کاخ سفید جمعه شب اعلام کرد که یک بالن جاسوسی دیگر در حریم هوایی آلاسکا سرنگون شده است.

وی در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: می توانم تأیید کنم که وزارت دفاع یک شی را در ارتفاع بالا در آسمان آلاسکا در 24 ساعت گذشته رهگیری کرده است.

کربی گفت که ایالات متحده نمی داند که آیا شیئی که امروز سرنگون شد دولتی است یا خصوصی.

یک مقام کاخ سفید گفت: “ما هدف کامل را نمی دانیم و پنتاگون امروز جزئیات را منتشر خواهد کرد.”

ارتش ایالات متحده روز یکشنبه (5 فوریه) اعلام کرد که در حال جستجو برای بقایای “بالون جاسوسی” چینی است که روز شنبه سرنگون کرد.

ژنرال گلن ون هرک، رئیس فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی و فرماندهی آمریکای شمالی، گفت که نیروی دریایی در حال کار برای بازیابی بالون و محموله آن است و گارد ساحلی امنیت عملیات را تامین می کند.

روز شنبه، دولت بایدن دستور ساقط شدن بالون چینی را با استفاده از جت جنگنده رادارگریز پیشرفته F-22 صادر کرد.

پکن اقدامات آمریکا را “یک واکنش شدید شدید و نقض جدی عرف بین المللی” توصیف کرد. وزارت امور خارجه چین همچنین اعلام کرد که شی فنگ، معاون وزیر امور خارجه، اعتراض رسمی خود را به سفارت آمریکا در پکن در مورد استفاده واشنگتن از زور برای حمله به بالن‌های غیرنظامی تسلیم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید