آمریکا 6 شرکت را به بهانه حمایت از پتروشیمی ایران تحریم کرد


ساعت: 20:35
تاریخ ارسال: 05/10/1401
کد خبر: 1887180

وزارت خزانه داری آمریکا 6 شرکت و یک کشتی را به بهانه ارتباط با ایران در فهرست تحریم های خود قرار داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزارت خزانه داری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که نام شرکت های جدید را به بهانه ارتباط با ایران در فهرست تحریم ها قرار داده است.

در زیر اسامی شرکت ها و کشتی هایی که در لیست تحریم های جدید وزارت خزانه داری آمریکا قرار دارند را مشاهده می کنید. این شرکت ها در امارات، چین، سنگاپور و مالزی مستقر هستند.

? شرکت بازرگانی تجهیزات سنگین و قطعات ماشین آلات بلوکاکتوس مستقر در امارات به بهانه ارتباط با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس؛

شرکت «فرول کانیون» مستقر در چین به بهانه ارتباط با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس؛

شرکت کشتیرانی جنگجوی طلایی، مستقر در چین، به موجب دستور اجرایی شماره 13846;

شرکت مدیریت حمل و نقل پایونیر مستقر در سنگاپور به موجب دستور اجرایی شماره 13846;

? شرکت بازرگانی ذنفر مستقر در مالزی به بهانه ارتباط با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس؛

شرکت تجارت بین المللی شکوفی مستقر در چین به بهانه ارتباط با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس.

?نفتکش گلوری هاروست به پرچم پاناما به بهانه ارتباط با شرکت جنگجوی طلایی.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمده است که دفتر کنترل دارایی های خارجی این وزارتخانه «موسسات حمایتی شرکت های خوشه ای پتروشیمی ایران» را در فهرست تحریم ها قرار داده است. وزارت خزانه داری اعلام کرد که اقدام امروز شرکت هایی را هدف قرار می دهد که شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از آنها برای تسهیل فروش ده ها میلیون دلار نفت و پتروشیمی به شرق آسیا استفاده می کند.

در 15 جولای، دولت آمریکا نام 2 فرد، 13 شرکت و 2 نفتکش را در فهرست تحریم ها قرار داد. واشنگتن مدعی شد که این افراد و شرکت ها از شرکت های شل برای تسهیل انتقال و فروش محصولات نفتی و پتروشیمی از شرکت های ایرانی به شرق آسیا استفاده می کردند.

تحریم ها علیه ایران

دولت آمریکا برای پیشبرد جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران، سال هاست که تهران را به بهانه های مختلف تحریم کرده است. واشنگتن از شرکت ها و شرکت های آمریکایی مستقر در کشورهای ثالث می خواهد که از این تحریم ها پیروی کنند.

«دفتر تروریسم و ​​اطلاعات مالی» یا «FTI» وزارت خزانه داری که در سال 2004 به عنوان یکی از نهادهای وزارت خزانه داری آمریکا تأسیس شد، مرکز طراحی جنگ اقتصادی این کشور علیه کشورهای مخالف کلان واشنگتن محسوب می شود. سیاست های.

دیپلماسی زیر سایه تحریم

پس از اعمال این تحریم ها، دستیار وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد که آمریکا با ایران وارد دیپلماسی شده است. وی گفت: ایالات متحده همچنان متعهد به دنبال کردن مسیر دیپلماسی برای دستیابی به بازگشت متقابل به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک است. تا زمانی که ایران آماده بازگشت به تعهدات کامل خود نباشد، به تحریم فروش غیرقانونی نفت و پتروشیمی ایران ادامه خواهیم داد. ادامه خواهیم داد.”

آخرین دور مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا برای لغو تحریم ها در روزهای 7 و 8 ژوئیه در دوحه برگزار شد. در این گفت وگوها، ایران و آمریکا به طور غیرمستقیم و با وساطت «انریکه مورا» معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا برجام را مورد بررسی قرار دادند.

پس از پایان این مذاکرات، ایالات متحده استدلال کرد که برخی از خواسته های خارج از برجام دلیل به نتیجه نرسیدن مذاکرات بوده است. ایران بیهودگی مذاکرات را رد کرد.

تحلیلگران می گویند عواملی مانند فشار رژیم صهیونیستی، اختلاف نظر با کنگره و مشکلات داخلی در ایالات متحده، پشت بی میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه های اخیر بوده است.

بایدن در سال 2021 زمانی روی کار آمد که سیاست فشار حداکثری علیه ایران نتوانست به اهداف خود دست یابد. این سیاست علاوه بر شکست در شکل‌دهی توافق هسته‌ای جدید، باعث ایجاد شکاف در روابط بین کشورهای دو سوی اقیانوس اطلس شده و اثربخشی سیستم تحریم‌ها را به‌عنوان یکی از ابزارهای اصلی سیاست خارجی آمریکا و بیشتر تهدید می‌کند. مهمتر از همه، تقویت روند مبارزه با استکبار در ایران.

جمهوری اسلامی ایران دو مقوله «تأیید بر لغو تحریم‌ها» و «کسب تضمین در مورد دوام برجام» را از خواسته‌های اصلی خود در مذاکرات لغو تحریم‌ها دانست و تاکید کرد که تنها بازگشت به یک توافق دوجانبه ای که در ازای برخی محدودیت ها منافع اقتصادی ملموسی برای ملت ایران به همراه خواهد داشت، همراهی را منطقی می داند و می پذیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید