برخی شرکت های خارجی به بهانه تحریم از فروش دارو به ایران خودداری می کنند


ساعت: 10:24
تاریخ انتشار: 1401/09/10
کد خبر: 1914906

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برخی شرکت های خارجی به بهانه تحریم از فروش دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی به ایران خودداری می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در پنجمین نشست نمایندگان سازمان های بین المللی مقیم ایران با وزیر و مدیران وزارت بهداشت، سید حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو از کمک سازمان های بین المللی در تامین بخشی از داروها قدردانی کرد. تجهیزات پزشکی و شیرخشک در کشور اظهار داشت: روابط ما با سازمان های بین المللی مستقر در ایران مناسب است و فهرست اقلام مورد نیاز در اختیار این سازمان ها قرار گرفته است تا بیماران ایرانی را به بهترین نحو ممکن یاری کنند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 98 درصد داروهای مورد نیاز کشور تولید داخل است و اگر صنایع دارویی کشور چنین قابلیت هایی را نداشتند، معلوم نبود با اعمال تحریم های ظالمانه چه سرنوشتی داشتیم. .

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: در تامین بسیاری از فرآورده های دارویی نهایی مشکلاتی وجود دارد به ویژه در زمینه انتقال ارز، وابسته بودن سیستم بانکی به تحریم، گرانی و طولانی بودن مسیر انتقال ارز، در حالی که بیمارانی که به این داروها نیاز دارند در سیاست خصمانه دشمنان نقشی ندارند.

محمدی خاطرنشان کرد: بارها توجه شرکت های تولیدکننده خارجی را به مشکلات تامین دارو جلب کرده ایم اما برخی از آنها از فروش دارو به بیماران ایرانی خودداری می کنند که کمک مجامع بین المللی برای تامین داروهای مورد نیاز بیماران می تواند راهگشا باشد. به جلو و از سوی دیگر نمایندگان این سازمان از سازمان ها می خواهیم در مجامع بین المللی مشاهدات خود را بیان کنند تا همه بدانند که تحریم ها به بیماران ایرانی آسیب رسانده است.

دیدگاهتان را بنویسید