تهیه داروهای آنتی بیوتیک در مازندران/ چرا برخی بیمارستان ها از ارائه دارو خودداری می کنند؟


ساعت: 22:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۶
کد خبر: 1918520

ابراهیم صالحی فر درباره کمبود دارو در استان گفت: مشکل تامین داروهای آنتی بیوتیک در مازندران تا حدود زیادی حل شده و در تامین کپسول، قرص و سوسپانسیون آنتی بیوتیک وضعیت بهتری داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابراهیم صالحی فر در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به تامین سرم افزود: در بخش بیمارستان با توجه به پرداخت ها و رایزنی های انجام شده تامین سرم انجام شده و وضعیت تامین سرم برای بخش خصوصی نیز نسبت به هفته های گذشته بهبود یافته است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پاسخ به این سوال که میزان توزیع به استان ها در تهیه و توزیع دارو چقدر است و با توجه به توریستی بودن استان، سهم مازندران از چه میزان است. مقدار توزیع شده خاطرنشان کرد: دوز داروها بر اساس جدول سهمیه فعلی انجام شده و بر اساس پیگیری های انجام شده توسط وزارت سهمیه مازاد در اداره آنتی بیوتیک و سرم سازی مازندران بررسی و تخصیص آن انجام شده است.

صالحی فر درباره اینکه چرا برخی بیمارستان ها از تهیه دارو خودداری می کنند و بیمار را برای تهیه دارو به داروخانه های خارجی معرفی می کنند، گفت: هماهنگی هایی برای بیمارستان های دولتی انجام شده و در صورت کمبود دارو، خود بیمارستان از طریق داروخانه دارو را تامین می کند. در تاریخ 13 آبان ارائه خواهد شد

وی بیان کرد: علاوه بر این، بیمارستان ها با داروخانه ها مبادله دارویی می کنند و بسیار کم پیش می آید که بیماران را برای تهیه دارو به داروخانه های خارج از کشور ارجاع دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید